Reklama

Sprzedaż bezpośrednia… online

ecommerce

W 2015 roku niemal trzy czwarte wszystkich transakcji (73 proc.) przyjmowanych było od sprzedawców on-line, a co dziesiąte zamówienie składane było z wykorzystaniem urządzeń mobilnych – wynika z danych Polskiego Stowarzyszenia Sprzedaży Bezpośredniej (PSSB).

 

Zdecydowanie rzadziej wykorzystywano pocztę (7 proc.) czy telefon (5 proc.).  W sklepie bądź centrum dystrybucyjnym  zamówienie składało jedynie 4 proc. sprzedawców.


„Jeszcze niedawno popularna była teza, że e-commerce jest czymś, co „zabije” sprzedaż bezpośrednią. Dzisiaj widać, że sprzedaż bezpośrednia, jako kanał sprzedaży stabilnie rośnie a internet i media społecznościowe są coraz lepiej wykorzystywane by wzmacniać główną siłę tego kanału – bezpośrednie relacje z klientami / partnerami biznesowymi” – mówi dyrektor sprzedaży Avonu Dariusz Świętek. „Dane pokazują, że trzy czwarte zamówień w sektorze to zamówienia on-line, wśród form kosmetycznych jest to ponad 90 proc” – dodaje.


Jednak – jego zdaniem – zamówienia on-line nie pokazują w pełni „cichej rewolucji”, jaka dotyka tego kanału. „Media społecznościowe stają się coraz ważniejszym kanałem obsługi posprzedażowej klientów, platformą szkoleń produktowych i sprzedażowych, przestrzenią pozyskiwania nowych uczestników i miejsce wymiany wszelkich informacji biznesowych – raportów, programów wsparcia sprzedaży, komentarzy, etc” – zaznacza. „Połączenie wirtualnych kanałów komunikacji i sprzedaży bezpośredniej dodaje tej ostatniej nowej energii i przenosi ją w obiecującą przyszłość” – dodaje.
W roku ubiegłym sprzedaż sektora sprzedaży bezpośredniej wynosiła 3 mld 1 mln PLN, co stanowi  czteroprocentowy wzrost w stosunku do roku 2014. Liczba osób współpracujących z firmami sprzedaży bezpośredniej wzrosła nieznacznie do 955 tys. osób. Profil sprzedawców nie uległ zmianie: 86 proc. z nich stanowią kobiety. W roku ubiegłym sprzedawcy złożyli ok. 36 mln zamówień, z czego 90 proc. zostało zrealizowanych w sprzedaży indywidualnej, a 10 proc. w sprzedaży grupowej podczas prezentacji organizowanych na życzenie i w domach konsumentów.

Wzrost sprzedaży rozłożył się na siedem kategorii produktowych, nieznacznie zmieniając ich udział w rynku w stosunku do roku poprzedniego. Od wielu lat najpopularniejszą kategorię stanowią kosmetyki z 69 procentowym udziałem. Na kolejnych pozycjach uplasowały się: suplementy diety (10 proc.),  AGD (9 proc.), odzież i akcesoria mody (6 proc.), żywność i napoje (2 proc.), telekomunikacja (2 proc.) oraz chemia gospodarcza (1 proc.).

Krótka informacja o artykule
Sprzedaż bezpośrednia... online
Artykuł
Sprzedaż bezpośrednia... online
Opis
W 2015 roku niemal trzy czwarte wszystkich transakcji (73 proc.) przyjmowanych było od sprzedawców on-line, a co dziesiąte zamówienie składane było z wykorzystaniem urządzeń mobilnych – wynika z danych Polskiego Stowarzyszenia Sprzedaży Bezpośredniej (PSSB).
Autor
Wydawca
i-dotacje
Logo

Login

Welcome! Login in to your account

Remember me Lost your password?

Lost Password