Spis treści
Kohorta demograficzna lub grupa wiekowa znana jako pokolenie Y obejmuje millenialsów. Ponieważ weszli w dorosłość na przełomie tysiącleci, są znani jako millenialsi. Millenialsi są czasami określani jako egocentryczni i uzależnieni od mediów społecznościowych w kulturze popularnej, zdobywając surowy przydomek “Generation Me”. Jednak niektóre dane sugerują, że są one bardziej filantropijne niż sugerowałoby to ich pozorne korzystanie z mediów społecznościowych, ponieważ wykazują oznaki otwartości na zmiany i troski o kwestie środowiskowe.
Chociaż każde pokolenie ma zalety i wady, ważne jest, aby pamiętać, że te atrybuty są tendencjami statystycznymi, a nie wrodzonymi cechami. Zamiast wykorzystywać tę wiedzę do tworzenia nieprawdziwych uprzedzeń, ważne jest, aby analizować te cechy pokoleniowe w kontekście i z postawą zrozumienia, w jaki sposób większe wzorce historyczne, ekonomiczne i społeczne wpływają na konkretną grupę.
W jakim przedziale wiekowym mieszczą się millenialsi?
Każdy, kto urodził się w latach 1981-1996, jest określany jako członek pokolenia millenialsów, które w 2020 roku odpowiada osobom w wieku od 24 do 39 lat. Podobnie jak inne kohorty pokoleniowe, ten przedział wiekowy nie jest ściśle identyfikacyjny, ale zamiast tego jest używany do statystycznego badania niektórych trendów.
Jakie jest pochodzenie nazwy “Millenials”?
Według Pew Research Institute powodem, dla którego millenialsi są tak nazywani, jest to, że byli pierwszym pokoleniem, które osiągnęło dorosłość w nowym stuleciu. To pokolenie, które nastąpiło po pokoleniu X, jest często określane jako pokolenie Y (pokolenie Y) (pokolenie X).
Technologia i millenialsi
Graficzny interfejs użytkownika, Internet i komputery były częścią wychowania millenialsów (GUI). Są wykwalifikowani w rozumieniu interfejsów i języków wizualnych ze względu na ich znajomość. Zazwyczaj wykonują zadania komputerowe szybciej niż poprzednie generacje i są bardziej elastyczne do nowych aplikacji, systemów operacyjnych i urządzeń. Wielozadaniowość okazała się nieskuteczna w większości przypadków, ale Millenialsi mogą być siłą roboczą najbardziej zdolną do jej wykonania.
Ogólnie rzecz biorąc, millenialsi czują się swobodnie z koncepcją życia publicznego w Internecie. W oczach Millenialsów prywatność jest głównie problemem w odniesieniu do praktycznych ustawień, które ograniczają, kto może przeglądać ich udostępnianie online. Ponieważ swobodnie korzystają z mediów społecznościowych, są biegli w promowaniu siebie i tworzeniu połączeń online. Ale kiedy ludzie porównują się do rówieśników, technika ta często powoduje problemy. Pomysł, że trawa jest zawsze bardziej zielona po drugiej stronie ogrodzenia, czasami frustruje Millenialsów. Ta percepcja może być wynikiem tego, jak ludzie się prezentują, co podkreśla ich pozytywne cechy i ekscytujące aspekty ich życia.
Pomimo faktu, że Millenialsi w dużym stopniu polegają na Internecie, aby nauczyć się robić rzeczy, możliwe jest, że mają niewielkie zrozumienie tego, jak to wszystko działa. Millenialsi często mają trudności z rozwiązywaniem problemów technicznych, gdy ich komputery lub inne urządzenia nie działają. W przeciwieństwie do tego, pokolenie X, które są bardziej technicznie zorientowane, zazwyczaj mają głębsze zrozumienie wyzwań związanych ze sprzętem i programowaniem, ponieważ byli aktywnie zaangażowani w rozwój Internetu.
Kultura i Millenialsi
Według sondażu Millenialsi mają najmniejszą wiarę w amerykańskie instytucje. Z drugiej strony wykazują również najsilniejszy poziom poparcia dla administracji utworzonych przez protestujących i niezależnych politycznie. Odsetek Millenialsów, którzy całkowicie wierzą w istnienie boga, wzrósł, pomimo faktu, że mają mniejszą wiarę w organizacje religijne. Przesłania wielu kościołów są sprzeczne z milenijnym ideałem akceptowania różnic w orientacji seksualnej, płci, rasie i religii. Dodatkowo, ponieważ sprawiedliwość społeczna jest ważna dla millenialsów, nie będą wspierać organizacji, które ich zdaniem są niezgodne z równością społeczną i ekonomiczną. W rezultacie Millenialsi mają wpływ na świat, podobnie jak wszystkie inne pokolenia.
Pokolenie wyżu demograficznego i millenialsi W Stanach Zjednoczonych profesjonaliści sklasyfikowani jako pokolenie wyżu demograficznego stanowią około 40% siły roboczej. Chociaż większość, jeśli nie wszyscy, pracodawcy aktywnie poszukują obecnie millenialsów, pokolenie wyżu demograficznego jest dobrze zorientowane w większości branż. Posiadają już narzędzia, których potrzebują ich młodsi konkurenci, aby odnieść sukces w wybranych zawodach.
Świat zatrudnienia zmienił się znacząco w czasie. Świat biznesu doświadczył zmian w stylach zarządzania, strukturach zespołów i opisach stanowisk w wyniku stale rozwijającej się technologii. Rozwiązania online są wykorzystywane przez coraz więcej firm do efektywniejszego zarządzania działaniami. Ludzie zazwyczaj postrzegają pokolenie wyżu demograficznego jako tradycyjnych pracowników, którzy nie są zbyt otwarci na zmiany w tego typu miejscu pracy skoncentrowanym na milenialsach.
Chociaż przyczyną może być kulturowa zmiana myślenia, pokolenie wyżu demograficznego nadal ma miejsce na rynku pracy. Biorąc pod uwagę ich wiedzę i doświadczenie, pozycjonują się na wysokie stanowiska w korporacjach. Zdobyli umiejętności niezbędne do bycia kreatywnym w dzisiejszym miejscu pracy.
Oczekuje się, że starsze pokolenie będzie kontynuować pracę i ostatecznie przekaże swoje umiejętności i zasoby milenialsom, którzy będą następnym pokoleniem liderów dzięki inicjatywom rządowym, takim jak zakorzeniona równa płaca oraz świadczenia zdrowotne i emerytalne.
W jaki sposób menedżerowie i pracodawcy mogą skuteczniej angażować millenialsów?
Każdy pragnie być zaangażowany w swoją pracę. Skorzystaj więc z ich potrzeby wzrostu i celu. Millenialsi wydają się znajdować zaangażowanie w nieco innych obszarach niż wcześniejsze pokolenia. Twoja firma może podjąć szereg działań, aby pokazać, że zależy Ci na rzeczach innych niż tylko przychody i produktywność. Możesz na przykład poinformować swoich pracowników, w jaki sposób ich praca wpisuje się w większy cel firmy, aktywnie uczestniczyć w społeczności, zapewnić im możliwości rozwijania swoich talentów itp.
Równowaga między życiem zawodowym a prywatnym to kolejny temat, który podkreślają badania Gallupa. W porównaniu ze starszymi pracownikami, millenialsi są mniej gotowi poświęcić swoje zdrowie i dobre samopoczucie dla pracy. Uważają, że te dwie rzeczy są ze sobą nierozerwalnie związane, więc kilka dodatków biurowych tego nie zmniejszy. Więcej niż zakup sprzętu do tenisa stołowego i innych technologii, znalezienie dobrej równowagi między pracą a czasem osobistym – i uczynienie tej równowagi częścią marki pracodawcy – pomoże Ci przyciągnąć młodych potencjalnych klientów.
Są jednak najmniej zaniepokojeni dorywczym środowiskiem pracy. Bardziej błyszczące, “zabawniejsze” biuro nie zrekompensuje braku mentoringu, rozwoju kariery lub motywacji. Zamiast tego, aby zachęcić ludzi do całkowitego zaangażowania, dać im prawdziwy kierunek, istotne obowiązki i możliwości postępu.
Zatrudnienie millenialsów
Pracodawcy przyjmujący Millenialsów doprowadzili do kilku modyfikacji miejsca pracy. Na przykład trend “przynieś własne urządzenie” (BYOD) jest odpowiedzią na uzależnienie pokolenia Millenialsów od technologii mobilnych. Dla Millenialsów szczęście zawodowe jest ważniejsze niż wynagrodzenie pieniężne, a równowaga między życiem zawodowym a prywatnym jest często uważana za kluczową. Są znacznie bardziej skłonni do korzystania z sieci społecznościowych do wyrażania swoich problemów niż poprzednie pokolenia, które rzadziej znoszą złe środowisko pracy. Z drugiej strony zadowoleni Millenialsi często działają jako rzecznicy firm, dla których pracują, oferując szczere, bezpłatne i przekonujące public relations (PR).
Millenialsi mają tendencję do kwestionowania jakiejkolwiek formy materiałów promocyjnych, ponieważ przez całe życie byli zalewani reklamami. Millenialsi są bardziej skłonni do słuchania swoich rówieśników niż do ulegania wpływom treści marketingowych lub public relations przy podejmowaniu decyzji dotyczących towarów i usług lub zatrudnienia. Ze względu na tę cechę Millenialsi często słabo reagują na tradycyjne strategie marketingowe i procedury zatrudniania.
Pięciu Millenialsów w charakterystyce miejsca pracy
Próbując znaleźć i zatrzymać najlepszych pracowników dla swojej firmy, należy wziąć pod uwagę wiele czynników. Wchodząc w interakcje z millenialsami jako pracownikami, pamiętaj o tych cechach.
Jakie cechy zazwyczaj wykazują millenialsi?
1. Millenialsi są połączeni i zaawansowani technologicznie.
Upewnij się, że Ty i Twoi pracownicy aktualizujecie swoją obecność w mediach społecznościowych i technologię. Jeśli Twoja firma nadal polega na przestarzałej technologii, millenialsi muszą wiedzieć, że planujesz przejść na bardziej nowoczesne i że z zadowoleniem przyjmujesz ich wkład, gdy to robisz.
Millenialsi są otwarci i uczciwi.
Możesz skorzystać z mediów społecznościowych, aby dowiedzieć się więcej o tysiącletnich kandydatach do pracy podczas rozmowy kwalifikacyjnej. Jeśli zdecydujesz się ich zatrudnić, może to być wspaniałe narzędzie do zapewnienia wglądu w to, jak nimi zarządzać, jakimi są osobami i jak pomóc im odnieść sukces. Musisz być otwarty i szczery na temat swojego stanowiska i pracodawcy podczas procesu rozmowy kwalifikacyjnej, biorąc pod uwagę ich poziom otwartości. Uważaj, aby uwzględnić zarówno pozytywne, jak i negatywne informacje o pozycji i biznesie.
3. Millenialsi cenią sobie uznanie i zarządzanie, które jest proste.
To pokolenie musi czuć się doceniane w pracy i nagradzane za swoje osiągnięcia. Wielu millenialsów było pielęgnowanych przez Baby Boomers, którzy często ich komplementowali. Upewnij się, że rozumieją, jak ważne i znaczące jest stanowisko, na które przeprowadzają rozmowę kwalifikacyjną, jest dla firmy podczas procesu rozmowy kwalifikacyjnej. Muszą mieć pewność, że ich wysiłki będą skuteczne. Ustanowić również procedurę przeglądu, aby byli świadomi, że ich wyniki będą regularnie uznawane i poddawane przeglądowi. Rozpoznaj je otwarcie, gdy ich występ zasługuje na pochwałę.
4. Millenialsi preferują zróżnicowane środowiska pracy i pracę zespołową.
Millenialsi spędzili całe swoje życie wielozadaniowo. Są one stale podłączone do wielozadaniowości. Aby umożliwić im wielozadaniowość i pracę z innymi, daj postowi większą różnorodność i dodatkowe obowiązki.
5. Miejsca pracy, które oferują elastyczność, równowagę między życiem zawodowym a prywatnym oraz rozwój kariery, są atrakcyjne dla millenialsów.
Młodsze pokolenie jest mniej skłonne do rezygnacji z życia osobistego w celu rozwoju kariery. Mentalność “pracuj ciężko, baw się ciężko” jest atrakcyjna dla millenialsów, którzy priorytetowo traktują równowagę między życiem zawodowym a prywatnym. Chcą mieć pewność, że ich wysiłki zostaną nagrodzone i że będą mieli szansę na rozwój kariery, jeśli dobrze sobie poradzą. Dla pracodawców oznacza to, że podkreślanie wartości równowagi między życiem zawodowym a prywatnym w twojej firmie podczas procesu rozmowy kwalifikacyjnej jest koniecznością.