Program Lojalnosciowy – definicja, przykłady, jak stworzyć

Ponad 90% firm zapewnia jakiś program lojalnościowy dla klientów.

Programy lojalnościowe okazały się jedną z najskuteczniejszych technik zwiększania dochodów i budowania lojalności konsumentów. Do 84 procent klientów twierdzi, że jest bardziej prawdopodobne, że będą kontynuować pracę w firmie, jeśli ma ona program lojalnościowy. Co więcej, 66 procent konsumentów twierdzi, że możliwość otrzymania nagród naprawdę wpływa na to, ile wydają.

Marki inwestują w programy lojalnościowe i nagrody, ponieważ mają świadomość, że sprzedaż istniejącym konsumentom jest znacznie tańsza niż znalezienie nowych.

Programy lojalnościowe nie są niczym nowym, ale mogą być przydatne. Punkty, poziomy, media społecznościowe i programy sponsorowane to cztery kategorie, do których należy większość z nich. Niektóre sklepy poszukują nowatorskich podejść do tworzenia programów motywacyjnych i zachęcania do lojalności klientów z tego powodu.

Co to jest program lojalnościowy?

Klienci, którzy często stykają się z marką, są nagradzani programami lojalnościowymi. Jest to metoda na utrzymanie klientów poprzez zachęcanie ich do dalszych zakupów od Twojej firmy, a nie od jednego z twoich rywali. Klienci otrzymują więcej nagród, im więcej wydają lub wchodzą w interakcje z marką.

Jak działają programy lojalnościowe dla klientów?

Firmy mogą nagradzać klientów punktami lub nagrodami za pośrednictwem programu lojalnościowego. W zamian użytkownicy mogą wykorzystywać swoje punkty, aby uzyskać oferty, gratisy, zachęty lub dostęp do ekskluzywnych korzyści. Celem jest zwiększenie lojalności klientów i zbudowanie zaufania do marki.

Według 95% klientów zaufanie do lojalności czyni ich bardziej lojalnymi.

Raport Salesforce Research na temat trendów zaufania klientów

Ludzie dołożą wszelkich starań, aby marki, które uwielbiają, zgodnie z niedawnym sondażem Yotpo. Prawie 68 procent ankietowanych stwierdziło, że zapisałoby się do programu lojalnościowego dla klientów marki, a 56 procent stwierdziło, że byliby gotowi wydać więcej na konkretny produkt, nawet gdyby istniały tańsze alternatywy.

Ludzie oczekują czegoś więcej niż tylko bezpłatnej wysyłki i rabatów, ujawniło również badanie. Dążą również do wczesnego dostępu do nowych produktów wprowadzanych na rynek i sprzedaży.

Aby uruchomić program lojalnościowy dla konsumentów, musisz coś rozdać. W tym ekskluzywne oferty, promocje, wczesny dostęp itp. Ale posiadanie programów motywacyjnych ma ogromne zalety:

  1. więcej rekomendacji klientów Jeśli Twój program lojalnościowy jest doskonały, klienci mogą polecić go swoim znajomym i krewnym. Więcej rekomendacji skutkuje większą liczbą konsumentów.
  2. zwiększona lojalność klientów. Ludzie są bardziej skłonni zostać z Tobą dłużej, jeśli cenią Twój program lojalnościowy.
  3. wyższa sprzedaż. Czy pragniesz wyższej średniej rzędu? Ostatnie badania lojalnościowe pokazują, że 49% konsumentów uważa, że ich wydatki wzrosły w wyniku przystąpienia do programu lojalnościowego.
  4. promowanie marki. Udane programy lojalnościowe mogą przekształcić lojalnych klientów w ewangelistów marki. Organizacja ta pomaga Twojej firmie w przyciąganiu nowych klientów poprzez marketing szeptany, który jest tanią alternatywą dla płatnych reklam.
See also  Jak piramida Maslowa wpływa na biznes

Jednak nie wszystkie programy lojalnościowe są sobie równe. Możesz korzystać z różnych programów nagród, aby pielęgnować lojalność klientów i zachęcać do powtarzania działalności.

Cel Programu Lojalnościowego

Zwiększenie biznesu, zwiększenie sprzedaży, wspieranie bliższej więzi między klientem a marką i zachęcanie do powtarzania działalności to cele programów lojalnościowych. Upewnienie się, że program przynosi korzyści konsumentowi, jest kluczowym elementem realizacji tych celów. Klienci mogą nie uznać korzyści płynących z programu za przekonujące lub intrygujące, co może utrudnić jego sukces. Jeśli jednak zalety są kuszące, program może pomóc w zwiększeniu sprzedaży i zwabieniu klientów z powrotem do ich kolejnych zakupów.

Dlaczego warto stworzyć program lojalnościowy?

75 procent klientów, według TechJury, wybierze firmę, jeśli ma program nagród. Klienci są szczęśliwsi i bardziej skłonni do pozostania w firmie, jeśli czują się docenieni. Utrzymanie klientów jest tym lepsze, im dłużej klienci pozostają. Ponieważ lojalni klienci dokonują większych zakupów, ważne jest, aby znaleźć sposoby na ich utrzymanie. Kiedy firma oferuje program nagród, zachęca swoich stałych konsumentów do wydawania większej ilości pieniędzy i dokonywania większej liczby zakupów w celu otrzymania nagród. W rezultacie marka osiąga ogromne zyski.

Przy prawidłowym planie zauważysz zauważalną poprawę sprzedaży produktów i wartości życiowej klienta. Możliwość rozwijania interakcji z klientami jest dana właścicielom firm poprzez odpowiednio wdrożony program nagród i jego zachęty. Zdobycie zaufania zwiększa wiarygodność i przejrzystość firmy.

Zwykle lepiej jest zatrzymać obecnych klientów, ponieważ znalezienie nowych wymaga czasu i pieniędzy. Wspaniałą metodą na to jest program lojalnościowy. Możesz obniżyć wskaźnik rezygnacji klienta z jego pomocą. Ponadto powracający konsumenci wydają z tobą więcej pieniędzy. Gdy masz już solidną klientelę oddanych klientów, możesz przyciągnąć nowych klientów. Pamiętaj, że 83% kupujących wierzy w to, co mówią ich rówieśnicy. Szczęśliwi konsumenci będą rozpowszechniać informacje za darmo. Opowiedzą znajomym o Twojej firmie i jej najlepszych produktach.

Program lojalnościowy powinien być wdrożony z powodów już wymienionych, ale należy również wziąć pod uwagę fakt, że może on oferować wgląd w klientów. Będziesz na bieżąco informowany o tym, w jaki sposób uczestnicy angażują się w Twój program, abyś mógł wymyślić świeże sposoby na jego ulepszenie.

Przejdźmy do zalet teraz, gdy jesteś świadomy ich znaczenia.

Zalety programów lojalnościowych

Możesz zyskać wiele korzyści, tworząc i wdrażając autorski program lojalnościowy dla swoich klientów. Z jego pomocą

  • obniżyć koszty pozyskania konsumenta;
  • zwiększyć sprzedaż;
  • wzmacnianie reputacji marki
  • zdobyć zaufanie;
  • promowanie lojalności klientów;
  • zwiększyć sprzedaż;
  • zwiększenie liczby nowych klientów;
  • uzyskiwanie danych kontaktowych od klientów;
  • liczba powtórnych zakupów powinna wzrosnąć;
  • zwiększenie sprzedaży poza sezonem
  • nagradzać obecnych konsumentów za utrzymywanie lojalności.

Korzyści są oczywiste, dlatego dowiedzmy się, jak działa program lojalnościowy.

See also  Umowa B2B – co to jest?

Typy programów lojalnościowych

Istnieje wiele różnych rodzajów programów lojalnościowych, które możesz rozważyć dla swojej firmy. Powinieneś być przygotowany na wybór tego, który będzie służył twoim potrzebom. Przejrzyjmy najpopularniejsze, abyś mógł wybrać jeden.

  • Program w modelu subskrypcyjnym. Aby uzyskać dostęp do korzyści firmy, klient musi zapłacić określony koszt za usługę. Klienci, których nie stać na koszt członkostwa, są zniechęcani do korzystania z usługi. Netflix, Amazon Prime, Hulu i inne usługi przesyłania strumieniowego bardzo sprzyjają temu programowi lojalnościowemu.
  • System punktowy. Prawdopodobnie najczęstszym typem jest ten. Za każdy zakup firmy przyznają punkty swoim klientom. Klienci mogą wykorzystać swoje punkty do zakupu przedmiotów ze zniżką lub za darmo, jeśli mają określoną liczbę. Klienci mogą sprawdzić swoją sumę punktów w dowolnym momencie za pomocą swoich kart lojalnościowych. Klienci, którzy pozostają lojalni wobec Starbucks, Petco Pals i Mariott, są nagradzani punktami, które można wymienić na przyszłe korzyści.
  • Schemat cashbacku. Klienci mogą otrzymać część pieniędzy, które wydali w firmie i wykorzystać je na inne rzeczy w przyszłości. Banki często stosują ten rodzaj aprecjacji. Klienci Bank of America otrzymują zachęty do zwrotu gotówki za używanie kart debetowych do płacenia za różne towary i usługi.
  • program z poziomami. Ten typ zależy od poziomów, do których użytkownicy mogą uzyskać dostęp tylko po dokonaniu zakupu i naliczeniu określonej liczby punktów. Na przykład Sephora przyznaje 1 punkt za każdego wydanego dolara. Klienci mogą przejść na nowy poziom dzięki większym rabatom i bardziej ekskluzywnym produktom po osiągnięciu określonego progu punktów.

Jeśli chcesz stworzyć program lojalnościowy dla swojej firmy, nadszedł czas, aby rozpocząć proces, ponieważ przynosi on korzyści zarówno Tobie, jak i Twoim konsumentom.

Przykład Programu Lojalnościowego

Wyobraź sobie, że jesteś właścicielem skromnego sklepu spożywczego na rogu. Twój sklep ma wspaniałą gamę przedmiotów codziennego użytku, a miejscowi często Ci patronują. Mimo to większy sklep spożywczy znajduje się zaledwie dwie mile dalej i obawiasz się, że może to wyprzeć twój rynek. Decydujesz, że wdrożenie programu lojalnościowego dla klientów jest jednym z najłatwiejszych i najbardziej praktycznych kroków, jakie możesz podjąć po rozważeniu swoich wyborów.

Omawiasz swój pomysł na program lojalnościowy klienta podczas kolejnego spotkania kierownictwa. Korzystasz z pomocy innych uczestników w wymyślaniu pomysłów na to, co możesz zapewnić tym klientom. Wymyślasz wiele unikalnych ofert, które nagrodzą Twoich lojalnych klientów podczas sesji burzy mózgów. Niektóre z promocji obejmują bezpłatną dostawę artykułów spożywczych w promieniu trzech mil, punkty zdobywane przy każdym zakupie, które można wymienić na ekskluzywne przedmioty dostępne tylko dla członków programu lojalnościowego, kupony bonusowe wysyłane co tydzień do klientów programu lojalnościowego oraz coroczne przyjęcie dla uczestników programu lojalnościowego. Będą rozrywki, bezpłatne napoje bezalkoholowe i hot dogi oraz prezenty podczas corocznej uroczystości.

Wszyscy opuszczają spotkanie entuzjastycznie nastawieni do nowej inicjatywy i każdy z nich ma zadanie do wykonania, aby uruchomić program. Klienci rozpoczynają rejestrację w programie lojalnościowym już za trzy tygodnie. Zalety, zwłaszcza bezpłatna dostawa artykułów spożywczych, zachwycają każdego klienta. Sprzedaż rośnie pod koniec pierwszego miesiąca, klienci są zadowoleni, a program lojalnościowy się rozwija. Program spełnia wszystkie cele zespołu zarządzającego.

See also  Dropshipping – jak zacząć?

Jak stworzyć program lojalnościowy?

Musisz wziąć pod uwagę następujące etapy, jeśli chcesz stworzyć program lojalnościowy, który daje obserwowalne wyniki.

  1. zbadać dane demograficzne swojej obecnej klienteli. Musisz wybrać akceptowalną zachętę, jeśli chcesz wybrać najlepszy rodzaj programu i zadowolić swoich klientów. Jeśli dasz swoim klientom to, czego chcą i potrzebują, będą szczęśliwsi. Aby określić wymagania oddanych klientów, pomyśl o przeprowadzaniu ankiet i wywiadów. Ponadto powinieneś być świadomy liczby i rodzaju produktów, które kupują Twoi obecni klienci, daty przynależności do marki, stopnia zadowolenia oraz kwoty pieniędzy, które zapewniają na wynik finansowy Twojej firmy.
  2. Przygotuj się do pokazu. Po przeprowadzeniu ankiet należy ocenić wyniki. Możesz go użyć, aby dowiedzieć się, co najbardziej interesuje Twoich klientów. Dodatkowo pomogą Ci dowiedzieć się, jak bardzo są zadowoleni z Twojej firmy. Następnie musisz zebrać grupę ambasadorów, którzy zajmą się uczestnikami programu lojalnościowego. Aby zapewnić bezproblemowe wrażenia i najwyższej klasy wsparcie, muszą być przyjazne i towarzyskie.
  3. Aby zdefiniować i śledzić cele, wybierz CRM. Ważne jest, aby komunikować się z zespołem podczas wyznaczania celów. Określ cele, które chcesz osiągnąć po wdrożeniu programu. Cele muszą być precyzyjne i wykonalne. Na przykład w ciągu jednego miesiąca zamknij 150 umów i pozyskaj 40 nowych klientów. Wykorzystaj CRM do monitorowania rozwoju. Dzięki CRM SendPulse możesz zarządzać każdą transakcją, akceptować płatności i zbierać informacje o klientach bez wydawania pieniędzy.
  4. Ustal budżet. Zastanów się nad finansowaniem, które możesz dać swojemu zespołowi na prowadzenie fantastycznego programu lojalnościowego. Twoje pieniądze mają znaczący wpływ na rodzaj programu i jego zalety.
  5. Wybierz uczestników programu. Ludzie, którzy skorzystają z twojego programu, muszą teraz zostać wybrani. Znajdź klientów, którzy kupują dużo, mogą kupić więcej, znacząco przyczyniają się do zarobków Twojej marki, płacą szybko i pozostaną lojalnym klientem. Będziesz miał listę klientów do nagrodzenia, gdy wybierzesz te osoby.
  6. Przygotuj taktykę, która spodoba się Twoim klientom. W tym momencie musisz rozważyć rekompensatę dla swoich klientów. Może to być kosztowna usługa lub zniżka, gdy ktoś wydaje określoną kwotę pieniędzy. Istnieje wiele sposobów nagradzania klientów za ich lojalność, w tym prezenty urodzinowe, bezpłatne produkty, dostęp do bezpłatnej dostawy i zaproszenia na specjalne wydarzenia.

Teraz, gdy rozumiesz, jak napisać program, spójrzmy na niesamowite przykłady, aby uzyskać kilka pomysłów.

[Ocen: 2 Ilość Ocen: 5]