Spis treści
Opis stanowiska: co to jest?
Uzyskaj bezpłatne opisy stanowisk, które obejmują obowiązki, obowiązki zawodowe i wymagania dla ponad 2000 miejsc pracy po zapoznaniu się z opisem stanowiska.
Opis stanowiska to dokument, który określa kluczowe kwalifikacje, obowiązki i umiejętności potrzebne do wykonania określonego zadania. Sposób, w jaki sukces jest określany na danym stanowisku, zostanie omówiony w dokładnym opisie stanowiska, aby można go było wykorzystać w przeglądach wydajności.
Specyfikacje stanowisk, profile stanowisk, JD i opisy stanowisk to inne nazwy opisów stanowisk (JOB PD).
Przykłady opisów stanowisk dla większości ról można znaleźć w naszym katalogu opisów stanowisk. Możesz natychmiast pobrać i zmienić nasze przykładowe opisy stanowisk, aby dopasować je do własnych potrzeb biznesowych. Opis stanowiska jest dostępny dla większości popularnych ofert pracy.
Zaczynając od przykładowego opisu stanowiska, możesz upewnić się, że nie zapomnisz o żadnej z podstawowych kwalifikacji na danym stanowisku i że nowi pracownicy będą mieli jaśniejsze pojęcie o swoich obowiązkach. Jeśli wolisz pracować na podstawie szablonu, oferujemy również instrukcje, jak utworzyć opis stanowiska.
Znaczenie opisów stanowisk
Pisanie opisów stanowisk nigdy nie wydaje się prostsze, zwłaszcza gdy robisz to dla ról, których nie do końca rozumiesz. Jesteśmy przygotowani do pomocy. Porozmawiajmy najpierw o znaczeniu opisów stanowisk, zanim przejdziemy do procesu pisania.
Opisy stanowisk są korzystne zarówno dla firm, jak i potencjalnych pracowników. Oto dlaczego:
Przyciągnij potencjalnych kandydatów
Aby przyciągnąć wysokiej jakości kandydatów, kluczowy będzie jasny i atrakcyjny opis stanowiska. Korzystając z narzędzi takich jak LinkedIn, Facebook, Twitter i e-mail, możliwe jest natychmiastowe reklamowanie ofert pracy z wykładniczo szeroką publicznością.
Wyznaczanie celów
Wszystkie strony odniosą sukces, jeśli opis stanowiska będzie jasny. Potencjalni klienci będą świadomi tego, czego się od nich oczekuje, więcej wykwalifikowanych kandydatów będzie aplikować, niewykwalifikowani kandydaci przejdą dalej, a Ty zaoszczędzisz mnóstwo czasu na sprawdzanie aplikacji i korespondowanie z potencjalnymi kandydatami.
Przygotuj się na rozmowę kwalifikacyjną
Zarówno kandydaci, jak i ankieterzy mogą przygotować się na wielki dzień za pomocą dobrze napisanego opisu stanowiska. Kandydaci będą w lepszej pozycji, aby przygotować się do potencjalnych tematów rozmów, a zespoły rekrutacyjne będą lepiej przygotowane do sondowania kandydatów na temat ich kwalifikacji.
Stwórz niezapomniane pierwsze wrażenie.
Opisy stanowisk często służą jako początkowy punkt kontaktu kandydatów z Twoją firmą i mogą wpływać na to, jak ją postrzegają. Wszelkie błędy w żargonie lub gramatyczne wyłączą kandydata i zapewnią negatywne pierwsze wrażenie, podobnie jak w cv i CV.
Ułatw wyszukiwanie
Szukanie pracy zajmuje dużo czasu, szczególnie dla 73 procent kandydatów, którzy są pasywni i już zatrudnieni. Osoby poszukujące pracy mogą porównywać wynagrodzenie, świadczenia, premie, a nawet kulturę biznesową, aby ocenić, na które stanowiska warto aplikować za pomocą jasnych i prostych opisów stanowisk.
Tworzenie planu bazowego
Opis stanowiska będzie służył jako punkt wyjścia do oceny wzrostu, gdy kandydat zostanie zatrudniony i będzie używany jako punkt odniesienia podczas przeglądów wydajności i przyszłych możliwości szkoleniowych.
Składniki opisu stanowiska
Opis stanowiska zawiera następujące elementy: tytuł stanowiska, cel stanowiska, obowiązki i odpowiedzialność stanowiska, wymagane i pożądane kwalifikacje do pracy oraz środowisko pracy.
Tytuł zawodowy
Tytuł stanowiska jest zwięzłym (1-4 słowa) podsumowaniem obowiązków i odpowiedzialności na stanowisku, które jest zgodne z innymi nazwami stanowisk dla powiązanych stanowisk na Wright State University (University).
Archiwista, zastępca dyrektora ds. Usług dla osób niepełnosprawnych, zastępca rejestratora, dyrektor studenckich usług zdrowotnych, planista obiektów, księgowy ds. Dotacji, analityk budżetowy, projektant instruktażowy, menedżer usług pulpitu i menedżer usług powierniczych to kilka przykładów.
Cel pracy
Cel pracy, który zwykle składa się z trzech lub czterech zwrotów, daje ogólny przegląd stanowiska, poziomu i zakresu odpowiedzialności. Daje czytelnikowi “widok z lotu ptaka” na pracę. Krótkie wyjaśnienie “dlaczego praca istnieje”
Obowiązki zawodowe
Podstawowe funkcje pracy, czasami określane jako dane obowiązki i obowiązki, są opisane w tej sekcji. Określają one podstawowe cechy pracy, która zajmuje większość czasu pracownika. kilka rzeczy do przemyślenia
- Dołącz szczegóły, które wyjaśniają, dlaczego, jak, gdzie lub jak często zadania i obowiązki są wykonywane.
- Pomyśl o wynikach swojej pracy.
- Odnosić się do dziedzin podejmowania decyzji, na które ktoś będzie miał wpływ lub na które będzie miał wpływ.
- Określ miejsca, w których istnieją bezpośrednie lub pośrednie odpowiedzialności.
- Proszę opisać zakres i charakter obowiązków finansowych lub budżetowych.
- Opisz rodzaj nawiązanego kontaktu, z kim się skontaktowano i jak bardzo obecny prezydent będzie angażował się w interakcje społeczne zarówno na uniwersytecie, jak i poza nim.
Wymień obowiązki zawodowe, które odpowiadają wymaganiom stanowiska i sprawdź, czy nie zależą one od umiejętności jednej osoby.
W stosownych przypadkach należy omówić rodzaj obowiązku nadzorczego przewidzianego dla tego stanowiska. Podaj szczegóły dotyczące uprawnień pracy do zatrudniania, zwalniania, dyscyplinowania, przydzielania pracy, szkolenia i oceny podwładnych. W zależności od sytuacji może to być odrębny obowiązek pracy lub wspomniany w innych obowiązkach. Poniżej wymieniono różne poziomy nadzoru:
- Wyślij innych we właściwym kierunku.
- nadzoruje, rekrutuje, szkoli, przydziela zadania i pomaga uczniom rozwiązywać problemy. kontroluje również codzienne czynności innych pracowników.
- Zatrudnianie, planowanie i przydzielanie pracy pracownikom, a także przeglądy wydajności i zalecenia dotyczące wynagrodzeń za awanse, transfery, degradacje i wypowiedzenia.
- wykorzystuje podległych przełożonych do zarządzania innymi.
Obowiązki zawodowe powinny być określone w kolejności ważności i/lub częstotliwości wykonywania. Zwykle składają się z czterech do siedmiu różnych zadań, są one prezentowane w formacie punktowanym lub numerowanym, a każde zadanie otrzymuje “procent czasu” (sumując do 100 procent), co reprezentuje przewidywaną ilość czasu, którą pracownik poświęci na to w ciągu roku. Najlepiej skonsolidować lub usunąć z opisu stanowiska wszelkie obowiązki, które zajmują tylko 5% całkowitego czasu. Możesz oszacować procent czasu, korzystając z poniższej tabeli:
Procent | Tydzień | Rok |
5% | 2 godziny | 2 1/2 tygodnia |
10% | 4 godziny | 5 tygodni |
15% | 6 godzin | 1 1/2 miesiąca |
20% | 8 godzin | 2 1/2 miesiąca |
25% | 10 godzin | 3 miesiące |
Wymagane kwalifikacje
W tej sekcji przedstawiono ilość zrozumienia potrzebnego do wykonania pracy, w tym wykształcenie, doświadczenie, wiedzę, umiejętności i zdolności. Ta sekcja koncentruje się na “minimalnym” zestawie umiejętności potrzebnych osobie do pomyślnego wykonania tej pracy.
UWAGA: Wymagania wstępne dla niejawnych zadań będą zgodne z wymaganiami podanymi w specyfikacji zadania.
Wykształcenie Określ wymagania edukacyjne, które pracownik musi spełnić, aby skutecznie wykonywać zadania i obowiązki na danym stanowisku. Opisz wymagania edukacyjne dla tego stanowiska, w tym obszary studiów, rodzaj stopnia i / lub koncentrację, które byłyby potrzebne do posiadania niezbędnej wiedzy.
Doświadczenie
Określ minimalną liczbę lat doświadczenia w pełnym wymiarze godzin potrzebną na danym stanowisku, a także rodzaj doświadczenia zawodowego, które musi mieć kandydat. Należy wyjaśnić, czy poziomy doświadczenia, takie jak staże, doświadczenie w pracy licencjackiej i asystentury absolwentów, są dopuszczalne.
wiedza, zdolności i umiejętności
Uwzględnij ilość lub głębokość wiedzy niezbędnej do przyjęcia na stanowisko przy określaniu wymaganej wiedzy specjalistycznej. Przydatne powinny być następujące wyjaśnienia:
Posiadanie praktycznej wiedzy na dany temat oznacza znajomość go na tyle, aby zrozumieć i rozwiązać drobne problemy oraz być świadomym podstawowych pojęć i terminologii.
Wiedza ogólna to umiejętność wykonywania większości zadań w danej dziedzinie w zwykłych okolicznościach. Zrozumienie typowych scenariuszy jest wymagane do pracy, co obejmuje również zrozumienie większości ważnych szczegółów.
wszechstronna wiedza: dogłębna wiedza specjalistyczna w tej dziedzinie. Praca wymaga wystarczającej wiedzy na ten temat, aby rozwiązać zarówno unikalne, jak i typowe trudności w pracy, aby móc udzielać porad technicznych i być ekspertem merytorycznym dla innych pracowników firmy.
Pełna znajomość i zrozumienie tematu są niezbędne do uzyskania wszechstronnej wiedzy. Używaj tego zwrotu oszczędnie i tylko wtedy, gdy odnosisz się do ról, które są szczególnie wymagające lub odpowiedzialne i wymagają tworzenia teorii, koncepcji lub metodologii.
Uwzględnij wszelkie niezbędne licencje lub certyfikaty na liście konkretnych talentów i / lub umiejętności, których operator zasiedziały potrzebuje, aby odnieść sukces na tym stanowisku. Umiejętności analityczne, ekspozycja na budżety, komunikacja wewnętrzna i zewnętrzna, umiejętności obsługi komputera, kreatywne myślenie, obsługa klienta, podejmowanie decyzji, różnorodność, logiczne myślenie, wielozadaniowość, negocjacje, rozwiązywanie problemów, zarządzanie projektami, nadzór, praca zespołowa itp. to kilka czynników, które należy wziąć pod uwagę.
Preferowane wymagania
Zdolność danej osoby do osiągania dobrych wyników i odnoszenia sukcesów na tym stanowisku może być dalej oceniana za pomocą rozszerzonej listy wymaganych kwalifikacji. Chociaż te preferowane kwalifikacje są “świetne do posiadania”, nie są one niezbędne do wykonywania podstawowych obowiązków związanych z pracą. Nacisk na Preferowane Kwalifikacje, jeśli są wymienione, może dotyczyć dowolnego lub wszystkich wykształcenia, doświadczenia, wiedzy, umiejętności i talentów.
UWAGA: Uniwersytet nie wspomina o preferowanych poświadczeniach dla stanowisk niejawnych.
okoliczności pracy
Aby zachować zgodność z amerykańską ustawą o niepełnosprawności, musisz zidentyfikować środowisko pracy i wymagania fizyczne, które bezpośrednio łączą się z kluczowymi działaniami i obowiązkami zawodowymi. Zidentyfikuj rodzaj, stopień (ile), częstotliwość (jak często) i długość (jak długo) potrzebnych umiejętności fizycznych lub umysłowych. Pomyśl o następujących kwestiach:
- środowisko, takie jak na zewnątrz lub w biurze.
- narażenie na potencjalnie niebezpieczne materiały, głośne hałasy lub ekstremalnie niskie lub wysokie temperatury.
- Wymagania fizyczne, które są fundamentalne, takie jak wspinanie się, stanie, zginanie lub pisanie na klawiaturze
- Podnoszenie lub wywieranie wysiłku fizycznego wszelkiego rodzaju, w tym siedzącego trybu życia – do 10 funtów; lekki – do 20 funtów; średni – do 50 funtów; i ciężki – ponad 50 funtów.
- Wskaż, czy praca w weekendy, noce lub bycie dostępnym na wezwanie jest regularnym wymogiem stanowiska.
- potrzeby podróżne.
- tytuły personelu ratunkowego.
Jak stworzyć szablon opisu stanowiska:
- Za pomocą pogrubionego symbolu zastępczego “Tytuł stanowiska” utwórz miejsce na tytuł stanowiska za pomocą nawiasów kwadratowych.
- Po pozostawieniu pustego miejsca pod nagłówkiem pogrub nagłówek “Raporty do”.
- Napisz ogólny wiersz określający strukturę raportowania roli pod nagłówkiem “Raporty do”. Symbole zastępcze dla stanowiska i stanowiska, do którego ma zostać zgłoszone, powinny być ujęte w nawiasy kwadratowe.
- Pogrub tytuł “Przegląd pracy”, a następnie pozostaw pod nim puste miejsce na krótki opis.
- Mając pod sobą 5-7 punktorów, utwórz nagłówek “Obowiązki i obowiązki” pogrubioną czcionką.
- Niech “Kwalifikacje” będzie nagłówkiem, pogrub go i dodaj pod nim 5-7 punktów.
- Zapisz szablon z opisowym tytułem w lokalizacji dostępnej dla upoważnionego personelu.
Przykładowy szablon opisu stanowiska
Poniższa próbka opisu stanowiska służy jako przykład formatu używanego podczas tworzenia opisów stanowisk, które będą rysować najbardziej wykwalifikowanych kandydatów na dostępne stanowiska.
Pozdrowienia od (Twojej firmy)! Poszukujemy osób, które dołączą do naszego zespołu, które są chętne i pełne pasji. My w (Twojej firmie) jesteśmy zaangażowani w rozwój technologii, które pomogą zarówno naszej lokalnej społeczności, jak i całemu światu. Nasza firma ciężko pracowała przez lata, aby zaoferować najbardziej przystępne koszty przy jednoczesnym zachowaniu jakości i uwagi. To Twoja szansa, aby stać się członkiem zespołu (Twojej firmy) i pozostawić swój ślad w naszej firmie, Twojej branży i na całym świecie.
Nasz nowy członek zespołu będzie wymagał:
Wymagane jest również wcześniejsze doświadczenie zawodowe, kryteria fizyczne i inne umiejętności związane z pracą (cechy osobowości ważne dla sukcesu w roli)
Opis stanowiska
(Wyjaśnij, co pociąga za sobą typowy dzień na danym stanowisku. Jakie są typowe obowiązki i wymagania wobec osoby na swoim stanowisku? Jakie cechy przydają się podczas wykonywania codziennych zadań?)
(Wyjaśnij długoterminowe projekty i obowiązki na tym stanowisku. W jaki sposób codzienne działania przyczynią się do osiągnięcia tych ważniejszych celów? Jakie korzyści przyniesie to stanowisko ich zespołowi i Twojej firmie? W jaki sposób obowiązki na tym stanowisku zostaną rozszerzone w świetle przyszłych planów dla Twojej firmy?)
Jako (stanowisko) po 30 dniach osiągniesz (element dostarczany 1 za pierwszy miesiąc, element dostawy 2). Masz szansę pracować z profesjonalistami w swojej dziedzinie i zdobyć więcej wiedzy na temat (swojego sektora) od starszej osoby. Ta pozycja jest idealna dla Ciebie i Twojej kariery, jeśli chcesz być w czołówce zmian w swojej dziedzinie i mieć dostęp do najnowocześniejszych technologii i metod.
Ten przykład “jak napisać specyfikację stanowiska” ma na celu dać ci punkt wyjścia do tworzenia własnych ogłoszeń o pracę, ale dobrym pomysłem jest również przyjrzenie się innym przykładowym przykładom opisu stanowiska, a nawet prawdziwym opisom stanowisk, które publikują twoi rywale. Jeśli nie masz czasu na zrozumienie wielu przykładowych formularzy opisu stanowiska, możesz rozpocząć następne ogłoszenie o pracę od jednego z wielu dostępnych szablonów.
Sprawdź te cztery stanowiska Lever, aby dowiedzieć się, jak skalować swoją firmę z kompetentnym, niezawodnym personelem, teraz, gdy wiesz, jak napisać opis stanowiska.
Czym dokładnie jest opis stanowiska?
Kwalifikacje, obowiązki i umiejętności wymagane do wykonywania określonej pracy są wymienione w opisie stanowiska. Przyzwoity opis stanowiska powinien być łatwy do zrozumienia i zawierać listę wszystkich obowiązków i kwalifikacji do ubiegania się o pracę.
Jak powinien być napisany opis stanowiska?
· Użyj precyzyjnego tytułu pracy.
· Utwórz zwięzły akapit podsumowujący, który zawiera ogólny opis stanowiska.
· Określ, co stanowi sukces w roli po miesiącu, kwartale i roku.
· Uwzględnij tylko te obowiązki, które są istotne dla tego stanowiska; nie obejmują obowiązków z innych stanowisk.
· Opisz podstawowe wymagania.
· Poproś kogoś o korektę.
· Uzyskaj zgodę menedżera zatrudniającego i HR.
· Umieść go w Internecie, aby pracownicy mogli łatwo uzyskać do niego dostęp.
Co dokładnie należy do opisu stanowiska?
· tytuł pracy.
· krótka praca.
· obowiązki i niezbędne działania.
· talenty i kwalifikacje.
Do czego służy opis stanowiska?
· do opublikowania ogłoszenia o pracę.
· aby utworzyć opis stanowiska.
· wyliczyć obowiązki stanowiska.
· aby wyliczyć wiedzę i poświadczenia potrzebne na danym stanowisku.
W jaki sposób można ulepszyć mój opis stanowiska?
W różnych punktach, takich jak pierwsze 30 dni, 90 dni, 180 dni i pierwszy rok, dokładnie określ, czego oczekuje się od pracownika. Uwzględnij to w przykładowym szablonie opisu stanowiska w swojej firmie, aby zachęcić wszystkich do pisania opisów stanowisk zawierających oczekiwania.
Jak powinny być wyrażane role i obowiązki zawodowe?
· Zrób kilka badań na temat stanowiska i zrób listę wszystkich głównych obowiązków.
· Używaj słów z czynem.
· Podaj wystarczającą ilość informacji.
· Jasno wyraź swoje oczekiwania.
· Opisz standardy w swojej organizacji.
Jakie elementy sprawiają, że opis stanowiska jest skuteczny?
Dobry opis pracy jest zwięzły, krótki i dokładny. Opis stanowiska nie powinien pozostawiać miejsca lub pozostawiać niewiele miejsca na dalsze pytania lub wątpliwości dotyczące kluczowych wskaźników efektywności i wymagań ról, aby upewnić się, że kandydaci rozumieją i czują się zmotywowani do aplikowania.
Jak możesz stworzyć opis stanowiska, który jest przekonujący?
· Stwórz zwięzłe i interesujące podsumowanie pracy.
· Nie używaj superlatywów.
· Upewnij się, że obowiązki i potrzeby szkoleniowe są głównymi punktami dyskusji.
· Skonsultuj się z obecnymi pracownikami, aby uzyskać wskazówki dotyczące tworzenia opisów stanowisk.
Jakieś wskazówki, jak napisać opis stanowiska na stanowisko, którego nigdy nie zajmowałem?
Pisanie opisów stanowisk może być trochę przerażające, jeśli nigdy nie zajmowałeś tego stanowiska. Powinieneś porozmawiać z każdym w swojej firmie, kto ma większą wiedzę na temat stanowiska, zwłaszcza jeśli potrzebujesz pomocy w stworzeniu opisu obowiązków. Jako punkt wyjścia z przykładowym formatem opisu stanowiska, możesz również spojrzeć na opisy stanowisk, które napisaliśmy dla setek ofert pracy.
Jaki jest najlepszy sposób tworzenia opisu stanowiska w formacie PDF?
Możesz zacząć od pobrania naszego szablonu opisu stanowiska w formacie Word. Wybierz “Zapisz jako”, klikając “Plik”. Następnie kliknij “Eksportuj” po znalezieniu “Format pliku:” i wybraniu “PDF”.
Jakie kwalifikacje na to stanowisko powinienem umieścić w opisie stanowiska?
Uwzględnij cechy, które kandydat musi posiadać, aby odnieść sukces na danym stanowisku. Zapoznaj się z naszym przewodnikiem po kryteriach pracy, aby uzyskać inspirację.
Czy masz jakieś przykładowe opisy stanowisk, których mógłbym użyć?
Aby pomóc Ci w tworzeniu opisów ofert pracy, które przyciągają kandydatów do tablic ogłoszeń, oferujemy szablony ofert pracy.