Stopa Zwrotu Inwestycji (ROI) – wyjaśnienie

Zwrot z inwestycji, czasami znany jako ROI, to prosty sposób na ocenę rentowności. Po odjęciu wydatków, ile pieniędzy zarobiła (lub straciła) inwestycja?

Wiele wyborów biznesowych i inwestycyjnych opiera się na zwrocie z inwestycji (ROI). Można go wykorzystać do oszacowania potencjalnego zwrotu z nowej inwestycji, porównania potencjalnych zwrotów z różnych opcji inwestycyjnych lub określenia rzeczywistych zwrotów z inwestycji.

Na przykład formuła ROI może być wykorzystana do obliczenia wydatków i potencjalnych zwrotów z decyzji właściciela firmy o rozszerzeniu na nową linię produktów. Ocena ROI może pomóc właścicielowi firmy w podjęciu decyzji, czy nowa inicjatywa może być opłacalna. Formuła ROI jest prostym wskaźnikiem rzeczywistych lub przewidywanych wyników akcji dla inwestorów, którzy oceniają przeszłe lub przyszłe przejęcia akcji.

Jak korzystać z ROI

Stali inwestorzy mogą wykorzystać ROI do przeglądu swoich portfeli, a także mogą być wykorzystani do oceny prawie każdego rodzaju wydatków.

ROI może być wykorzystany przez właściciela firmy do określenia, na przykład, zwrotu z wydatków na reklamę. 1 400 procent zwrotu z inwestycji (ROI) zostałby otrzymany przez właściciela firmy, gdyby 50 000 USD w reklamie spowodowało 750 000 USD sprzedaży. Aby podjąć najlepszą decyzję, właściciel nieruchomości rozważający nowe urządzenia może porównać zwrot z inwestycji w dwie różne opcje przebudowy, biorąc pod uwagę związane z tym koszty i przyszłe podwyżki czynszu.

Pamiętaj tylko, że ROI nie może wyeliminować ryzyka ani niepewności; może być tylko tak dokładny, jak dane wprowadzone do obliczeń. Nadal musisz wziąć pod uwagę możliwość, że Twoje prognozy zysków netto mogą być zbyt optymistyczne lub pesymistyczne przy użyciu ROI do podejmowania decyzji inwestycyjnych w przyszłości. Ponadto, podobnie jak w przypadku innych inwestycji, wyniki osiągnięte w przeszłości nie są gwarancją przyszłych wyników.

Co to jest dobry zwrot z inwestycji?

Ogólnie rzecz biorąc, przyzwoity zwrot z inwestycji w akcje jest uważany za roczny zwrot z inwestycji w około 7% lub wyższy. Odnosi się to również do średniej rocznej stopy zwrotu S&P 500, gdy bierze się pod uwagę inflację. Ze względu na to, że jest to średnia, Twój zwrot może się różnić z roku na rok. Jednak ogólne wyniki wyrównają się mniej więcej na tym poziomie.

Jednak zamiast używać uproszczonego porównania, wybór odpowiedniego roI dla strategii inwestycyjnej wymaga znacznego przemyślenia. Na przykład S&P 500 może nie być odpowiedni dla Twojego poziomu tolerancji na ryzyko lub klasy aktywów, w którą inwestujesz. Zadawanie sobie następujących pytań może pomóc w określeniu zwrotu z inwestycji, który jest dla Ciebie odpowiedni.

  • Ile niebezpieczeństwa jestem gotów zaakceptować?
  • Co się stanie, jeśli nie odzyskam pieniędzy?
  • Ile zysku muszę osiągnąć, zanim będę gotów zaryzykować utratę pieniędzy na tej inwestycji?
  • Jeśli nie dokonam tej inwestycji, co jeszcze mogę osiągnąć za pomocą tych pieniędzy?

Jak obliczyć ROI

Podziel kwotę otrzymaną z inwestycji — często określaną jako zysk netto lub koszt inwestycji minus jej bieżąca wartość — przez koszt inwestycji, a następnie pomnóż wynik przez 100, aby określić zwrot z inwestycji. Do pokazania wyniku należy użyć wartości procentowej. Oto dwa inne sposoby wyświetlania tej formuły:

ROI jest równy 100-krotności (zysk netto / koszt inwestycji).

RoI oblicza się, mnożąc wartość bieżącą przez koszt inwestycji przez 100.

Weź pod uwagę, że w zeszłym roku włożyłeś 5 000 USD w firmę XYZ, aw tym tygodniu sprzedałeś swoje akcje za 5 500 USD. W jaki sposób określiłbyś zwrot z inwestycji w tę inwestycję?

ROI = ($5,500 – $5,000 / $5,000) x 100

10% to Twój zwrot z inwestycji w firmę XYZ. W dokładniejszym oszacowaniu koszt inwestycji uwzględniałby podatki od zysków kapitałowych i wszelkie koszty związane z zakupem lub sprzedażą akcji, które nie są uwzględnione w tym prostym przykładzie.

Wynik procentowy obliczeń to supermoc ROI. Aby zdecydować, która inwestycja ma najwyższą rentowność, możesz użyć tego % zamiast dokładnej liczby w dolarach i porównać ją z procentem ROI innych inwestycji dokonanych w różnych klasach aktywów lub walutach.

Jak wykorzystywany jest zwrot z inwestycji (ROI)?

Łatwym sposobem na określenie zwrotu z inwestycji jest skorzystanie z ROI. Można go wykorzystać do oceny potencjalnego zysku lub straty inwestycji, o której myślisz, a także do oszacowania zysku lub straty z istniejącej inwestycji.
Pamiętaj, że ROI ignoruje kluczowy element: czas potrzebny na wygenerowanie tego zysku (lub poniesienie tej straty). Jest rzeczą oczywistą, że akcje, które zwracają 10% w ciągu roku, są lepsze niż te, które zwracają 10% w ciągu czterech lat.
Z tego powodu formuła rocznego zwrotu z inwestycji może być lepsza niż standardowa formuła zwrotu z inwestycji. Oba są wyświetlane powyżej.

Jak obliczyć ROI dla nieruchomości?

Niezależnie od tego, czy oceniasz sukces pojedynczej akcji, czy bierzesz pod uwagę potencjalny zysk z przedsięwzięcia związanego z nieruchomościami, obliczenie zwrotu z inwestycji (ROI) pozostaje takie samo. (Zobacz formułę powyżej).
Jednak ocena niektórych inwestycji jest trudniejsza niż innych, zwłaszcza jeśli chodzi o koszty. Zwrot z inwestycji (ROI) przedsięwzięcia nieruchomościowego musi uwzględniać wszystkie potencjalne wydatki, w tym utrzymanie, naprawy, ubezpieczenie i utracone dochody z wynajmu.

ROI – Wartość pomiaru w biznesie

ROI to wskaźnik wydajności, który służy do oceny efektywności różnych inwestycji. ROI mierzy, ile zwrotu z inwestycji porównuje się z kosztem inwestycji.

Jest to podstawa do opracowania przyszłych planów marketingowych i jest wykorzystywana jako część analityki. Pozwala to ustalić, które strategie marketingowe są skuteczne, a które mogą wymagać pewnej poprawy.

Oto bliższe spojrzenie na niektóre z głównych zalet, które mogą pomóc w zrozumieniu, w jaki sposób obliczanie i analizowanie zwrotu z inwestycji może pomóc Twojej firmie, dając przewagę konkurencyjną.

Efektywność budżetowa

Zdolność Twojej firmy do uzyskania wglądu w to, gdzie powinieneś wydawać swoje pieniądze, jest jedną z najbardziej oczywistych zalet. Możesz rozważyć przeniesienie dolarów na podejście, które działa lepiej, jeśli okaże się, że jeden element Twojej strategii marketingowej nie działa lub nie przynosi pożądanych rezultatów. W ten sposób możesz upewnić się, że Twoje wydatki są zoptymalizowane i że nie finansujesz nieskutecznych przedsięwzięć.

Planowanie osiągalnych celów

Gdy zaczniesz analizować zwrot z inwestycji, będziesz w stanie stworzyć rozsądne cele na podstawie analiz, aby zidentyfikować obszary wymagające poprawy. Możesz zacząć planować długoterminowo i wyznaczać cele na nadchodzący rok, zamiast koncentrować się na najbliższej przyszłości. Firma może to wykorzystać do ulepszenia ogólnego planu marketingowego i zwiększenia rozpoznawalności marki.

Zatrudnianie nowych pracowników

Korporacja może lepiej decydować, które typy pracowników zatrudnić lub zwolnić, śledząc zwrot z inwestycji ich siły roboczej. Wiedza o tym, czy konkretni pracownicy poprawiają lub szkodzą rentowności Twojej firmy, jest przydatna. Rentowność twoich działów może być również określana za pomocą tej metody, która może również pomóc w identyfikacji obszarów do ekspansji.

Kiedy przestawiać

Dodatkowo możesz zmodyfikować swój plan w świetle zachowań konsumentów. Pomiar ROI pozwala określić, czy należy ponownie skoncentrować działania marketingowe i ogólny wpływ marketingu.

Chociaż obliczenie roI dla twoich wysiłków może być trudne, po wdrożeniu szybkich pomiarów będzie to warte wysiłku.

Nigdy nie jest za późno, aby zacząć ustalać te kluczowe wskaźniki, które ostatecznie zwiększą Twoje przychody, jeśli Twoim celem jest rozszerzenie firmy lub ewentualnie silniejsze argumenty za zwiększonym budżetem marketingowym.

Jak zwiększyć zwrot z inwestycji

Najlepsza strategia zwiększania zysków będzie się różnić w zależności od rodzaju inwestycji, które zamierzasz dokonać. Aby zwiększyć swoje szanse na osiągnięcie dobrego zwrotu z inwestycji, istnieje kilka ogólnych taktyk, które możesz przetestować przed dokonaniem inwestycji.

Wykorzystaj analitykę na swoją korzyść.

Korzystanie przez Samanthę z mediów społecznościowych jest dobrą ilustracją tego, dlaczego tak ważne jest korzystanie z platform z wyrafinowanymi możliwościami analitycznymi. Rozważ funkcje raportowania, które oferują różni dostawcy, myśląc o inwestycji, która wymaga użycia platformy lub zewnętrznego oprogramowania. Przy ocenie skuteczności inwestycji bardzo pomocne są statystyki takie jak ruch na stronie i zaangażowanie konsumentów.

Poznaj swój rynek

Jedną z najlepszych metod na zwiększenie zwrotu z inwestycji jest skuteczne zaangażowanie grupy docelowej. Ponieważ są to ludzie, którzy najprawdopodobniej kupią od Ciebie, inwestycje, które poprawią Twoje zrozumienie rynku docelowego lub ich zaangażowanie w Twoją markę, prawdopodobnie przyniosą znaczne zyski.

Prowadzenie badań marketingowych i opracowywanie dostosowanych kampanii reklamowych z myślą o rynku docelowym to dwa przykłady wydatków, które możesz ponieść, aby się z nimi połączyć.

Bądź otwarty na próbowanie nowych rzeczy.

Nie wahaj się spróbować czegoś, co nie ma udokumentowanych osiągnięć, ponieważ rynek będzie prawdziwym sędzią wartości pomysłu. Możesz analizować zwrot z inwestycji w krótszym czasie, aby określić, czy inwestycja jest opłacalna, jeśli zaczniesz od małych i zastosujesz bardziej eksperymentalne strategie.

Twoje podejmowanie decyzji stanie się bardziej wykwalifikowane, im więcej ćwiczysz, biorąc pod uwagę zwrot z inwestycji. Chociaż ROI jest po prostu jednym ze wskaźników wydajności, jest to jeden z najważniejszych zasobów dla właścicieli firm, którzy dążą do maksymalizacji zwrotu z inwestycji.

Ograniczenia ROI

Obliczenie ROI może dać Ci wiele wglądu finansowego, ale oparcie na nim oceny sukcesu Twojej firmy ma pewne wady.

Oto trzy ograniczenia, o których warto pomyśleć.

  • Ponieważ przepływy pieniężne Twojej firmy nie są bezpośrednio reprezentowane w Twoim ROI, nie zawsze jest możliwe pełne lub dokładne oszacowanie kondycji finansowej Twojej firmy przy użyciu samego ROI. Robert Gauvreau, CPA i założyciel firmy księgowej Gauvreau & Associates, powiedział: “Na przykład zwrot z inwestycji może wynosić 5%, ale może tracić przepływy pieniężne i być bardzo kosztowną inwestycją”. “W przeciwieństwie do tego, inna inwestycja z 4% ROI może dać inwestorom zwrot gotówki, który jest pozytywny.” Możesz w pełni zrozumieć, w jaki sposób wpływa to na kondycję finansową projektu, tylko wtedy, gdy opierasz swoją decyzję wyłącznie na ROI.
  • Musisz mieć jasną wiedzę na temat przewidywanych wydatków biznesowych, aby dokładnie obliczyć zwrot z inwestycji. Zwrot z inwestycji nie może być dokładny, jeśli obecnie nie masz dokładnych danych liczbowych dotyczących przewidywanych kosztów lub jeśli liczby użyte w obliczeniach są niepewne, takie jak zmienne stopy procentowe.
  • ROI jedynie mierzy wyniki finansowe projektu. Na przykład zakup nowej technologii dla pracowników może nie przynieść pozytywnego zwrotu z inwestycji, ale może zwiększyć zadowolenie i retencję pracowników. Niefinansowe korzyści z inwestycji nie są brane pod uwagę przy obliczaniu zwrotu z inwestycji projektu lub przedsiębiorstwa.

Kluczowe wnioski: ROI zapewnia specjalistyczne dane, dlatego nie zawsze przemawia za całą firmą. Chociaż jest to przydatne obliczenie, informacje, które oferuje, są nieco ograniczone.

Przewagi liczenia ROI (zwrotu z inwestycji)

Podejmując decyzje dla swojej firmy, kluczowe i niezwykle pomocne jest zrozumienie rentowności i skutków inwestycji.

Oto dwie kolejne zalety, które oferuje obliczenie zwrotu z inwestycji.

  • Właściciele firm mogą monitorować i oceniać zarówno krótko-, jak i długoterminowe projekty za pomocą zwrotu z inwestycji.
  • Zarówno w przypadku celów krótko-, jak i długoterminowych, Gauvreau powiedział: “możesz ustawić proste cele, a ROI może sprawdzić, czy szybko i łatwo osiągasz te standardy”.
  • ROI umożliwia ocenę wyników finansowych Twojej firmy. Według Leonarda Anga, pośrednika w obrocie nieruchomościami i dyrektora ds. Marketingu w iProperty Management, znajomość zwrotu z inwestycji utrzymuje Firmę na dobrej drodze, pokazując, czy zarabia więcej czy mniej pieniędzy niż normalnie. Służy jako pomocne przypomnienie dla firm, aby utrzymać standard dla swoich pieniędzy.

Kluczowy wniosek: Obliczenia ROI mogą pomóc w analizie finansowej i formułowaniu rozsądnych decyzji firmy.

[Ocen: 1 Ilość Ocen: 5]