Blended learning – wyjaśnienie, przykłady

Blended learning odnosi się do metody nauczania, w której uczniowie korzystają zarówno z materiałów online, jak i offline, jednocześnie uczestnicząc w konwencjonalnych sesjach osobistych. Wykorzystuje wiele różnych technologii, a zakres zastosowania różni się znacznie w zależności od szkoły lub instytucji. W rezultacie metoda ta jest opisem, a nie rygorystyczną pedagogiką lub paradygmatem uczenia się.

Wbrew powszechnemu przekonaniu, blended learning nie ma na celu zastąpienia instruktorów technologią. Jako alternatywę,nauczyciele używają technologii, aby ulepszyć swoje nauki i lepiej skoncentrować się na unikalnych wymaganiach każdego ucznia. Uczeń znajduje się w centrum procesu uczenia się, otwierając zupełnie nowy zakres opcji pod względem elastyczności i dostępności.

W nauczaniu mieszanym stosuje się wiele różnych rodzajów technologii. Komputery, tablice interaktywne, LMS (systemy zarządzania nauczaniem), wideokonferencje, narzędzia oparte na chmurze i cały program nauczania online mogą należeć do tej kategorii.

Wykorzystanie nowoczesnej technologii może się różnić od prostych programów opartych na chmurze, w których wszystkie kursy i zadania są wykonywane online, po rozbudowane systemy.

W rzeczywistości istnieje kilka podejść do zastosowania mieszanego uczenia się. Przyjrzyjmy się najbardziej typowym przykładom.

Technika edukacyjna zwana nauczaniem mieszanym łączy tradycyjne nauczanie w klasie z nauką internetową. Na przykład osoba może zapisać się na kurs online, aby studiować podstawy przedmiotu, a następnie udać się na seminarium na żywo, aby osobiście wchodzić w interakcje z profesjonalistamii rozwijać swoje umiejętności.

Przykłady konwencjonalnej edukacji

  • Konferencje
  • Seminaria
  • seminaria prowadzone osobiście (w konwencjonalnym środowisku “klasowym”)

Przykład edukacji online

  • Seminaria internetowe
  • Testy online
  • Oceny online
  • Badania
  • e-booki
  • Samouczki

W następstwie epidemii COVID-19 każda dziedzina życia osobistego i zawodowego przenosi się do sieci, a nauczanie mieszane staje się coraz bardziej powszechne. Firmy i inne organizacje odpowiedzialne za zapewnienie wykształconychorkerów będą musiały wdrożyć podejście blended learning, aby wziąć tę zmianę pod uwagę.

Zbadajmy teraz mieszaną naukę, gdy rozumiemy, czym ona jest, zaczynając od wyjaśnienia jej wielu form.

Blended Learning i model rotacji Ludzie podążają za regularną “rotacją” między materiałem a kursami. Na przykład ktoś może ukończyć kurs, który obejmuje nauczanie w klasie, seminarium internetowe prowadzone przez instruktora i ocenę.

Tryb “face to face” w Blended Learning

Osoby, które korzystają z podejścia Face-to-face do nauczania mieszanego, otrzymują znaczną ilość instrukcji “face to face”, a także dostęp do zasobów online. W większości przypadków nauczyciele zapewniają komponenty online uczniom, którzy mająwięcej czasu, aby w pełni zrozumieć temat lub temat.

Bogatszy wirtualny model mieszanego uczenia się

Wzbogacony wirtualny model mieszanego uczenia się obejmuje wymagane komponenty osobiste lub wirtualne sesje prowadzone przez instruktora oprócz większości sesji online. Biorąc pod uwagę jego zdolność do skutecznego i skutecznego nauczania zróżnicowanej i zaawansowanej technologicznie siły roboczej, wzbogacony model wirtualny jest podstawą wśród dzisiejszych najlepszych programów edukacyjnych dla klientów, pracowników i partnerów handlowych.

See also  Zadaniowy czas pracy

Aspektytrybów blended learning

Cztery główne modele są:

Obrót

Uczniowie zmieniają się, według ustalonego harmonogramu lub według uznania nauczyciela, między kilkoma środowiskami uczenia się, z których jedno jest wirtualne. Najbardziej znaną opcją dostępną w ramach tego paradygmatu jest ta, w której uczniowie wykonują praktyczne czynności w klasie, będąc prowadzeni przez instruktora i uczą się poza klasą, korzystając z internetowych zasobów edukacyjnych. Innealternatywy obejmują stacje, laboratoria i pracę indywidualną.

Elastyczny

Na przykład, gdy uczniowie rozwijają się online we własnym tempie, nauczyciele wykładają i zachęcają swoich uczniów w klasie, korzystając z elastycznego harmonogramu samouczków na żądanie.

Na żądanie

Tematy nauczane online są wybierane przez studentów. Podczas gdy pozostałe tematy będą nauczane osobiście w klasie, będzie to zależeć od własnej oferty centrum.

A la carte

Po kilku sesjach w klasie uczniowie musząukończyć kurs w Internecie. Potrzebują pewnej ilości godzin nauki twarzą w twarz, nawet jeśli nie spotykają się osobiście ze swoimi profesorami każdego dnia tygodnia.

Korzyści z nauczania mieszanego

Miejmy nadzieję, że korzyści płynące z blended learning zaczynają być jasne. Ale kontynuujmy.

Jakie są konkretnie zalety?

Oto 3, których nie możesz przeoczyć:

Kontrola Dzięki nauczaniu mieszanemu możesz dostosować proces uczenia się do różnych celów szkoleniowych i preferencji uczenia się; Nie jesteśzmuszony do trzymania się z góry ustalonych harmonogramów i miejsc lub konsumowania tylko niektórych rodzajów informacji. Zamiast tego masz możliwość dostosowania doświadczenia niezależnie od tego, jakie wyniki chcesz osiągnąć, mają największy sens. P.S. To jest, moim zdaniem, mazaletę blended learning.

Wygoda Niezależnie od tego, do kogo próbujesz dotrzeć, życie ludzi jest bardziej mobilne, cyfrowe i nieograniczone niż kiedykolwiek. Dlatego oczekiwanie, że wszyscy klienci, pracownicy lub partnerzy handlowi będą mogli po prostuzrezygnować z osobistych instrukcji, jest całkowicie nierealistyczne. Lukę tę wypełnia mieszany sposób uczenia się, który umożliwia jednostkom studiowanie w dowolnym miejscu i czasie. Wszyscy są już skończeni, więc nie ma potrzeby czekać, aż ktoś inny skończy lub odczuwaćżadnych ograniczeń czasowych.

Proste skalowanie Twoim celem jest ekspansja, niezależnie od tego, czy szkolisz klientów, pracowników, partnerów handlowych czy inne strony. W rezultacie liczba osób, z którymi będziesz musiał wchodzić w interakcje, ogromnie wzrośnie. Mam jednak pewną wiadomość: niemożliwe jest skalowanie programu edukacyjnego, który wykorzystuje wyłącznie nauczanie osobiste; na przykład korporacja z klientami na całym świecie nie może oczekiwać, że wszyscy wezmą udział w seminarium, a pracodawca nie może oczekiwać, że niedawno potraktowani pracownicy wstrzymają wszystko i wezmą udział w tygodniowej sesji wprowadzającej w swojej siedzibie. Możesz łatwo rozwijać swój program nauczania w miarę jego rozwoju, integrując pewnego rodzaju mieszane uczenie się i przenoszenie komponentów online. Ponadto nie będziesz musiał wydawać fortuny na miejsca, koszty podróży i inne powiązane wydatki. Całkowite zwycięstwo.

Blended learning ma wady

Istnieje wiele zalet mieszanego uczenia się, ale czy są też jakieś wady? Niezupełnie. Przynajmniej nie ma żadnych znaczących znaków ostrzegawczych, które powinny uniemożliwić rozpoczęcie.

Ale jest bariera: technologia.

Technologia ciągle się zmienia, co może być wyzwaniem. Może to potrwać dłużej, zanim osoby, które są mniej obeznane z komputerem, w pełni skorzystają z informacji, które im prezentujesz.

See also  Prokrastynacja - co to jest?

Doskonała ilustracja Praca mojej matki stała się zdalna na początku epidemii (wiesz, całe życie temu), co oznaczało, że całe życie żyła online. za pierwszym razem. Kiedykolwiek. Wymagało to użycia Zoom i Microsoft Teams. Dodatkowo wymagało to nauczenia się interakcji ze współpracownikami tylko za pośrednictwem ekranu. Miała oczywiście dostęp do zasobów internetowych za pośrednictwem swojego pracodawcy, ale krzywa uczenia się była wysoka i zajęło jej trochę czasu, zanim była w pełni wykwalifikowana.

Kilka wskazówek na rozpoczęcie blended learning

Stosowanie mieszanego uczenia się może być przerażające ze względu na wszystkie ruchome części. Rozumiem. Oto kilka sugestii, które mogą Ci pomóc:

Cele biznesowe

Współpracuj z kierownictwem korporacyjnym, aby dowiedzieć się, w jaki sposób mierzą sukces i na jakich miarach polegają przypodejmowaniu strategicznych wyborów, takich jak koszt pozyskania klientów, wskaźnik retencji pracowników lub przychody partnerów. Chociaż cele te mogą wydawać się zbyt chaotyczne, abyś mógł się na nich w pełni skoncentrować, prawda jest taka, że jeśli nie możesz połączyć korzyści płynących z blended learning z tymi celami, nie będziesz w stanie utrzymać wsparcia przywódczego.

Cele zespołu

Na koniec zdecyduj, co chcesz ocenić zgodnie z wynikami, które chcesz osiągnąć. Wskaźniki te będą dostosowane do osoby uczącej się i pomogą w ocenie ogólnej skuteczności mieszanego uczenia się. (np. wskaźniki ukończenia kursu, zaangażowanie offline itp.).

Twoje podejście do blended learning powinno być kształtowane przez te cele jako całość. Wróć do nich później, aby ocenić, czy nadal jesteśna torze i powtórz w razie potrzeby, aby zwiększyć efekt.

Dystrybucja zasobów

Gdy tylko dowiesz się, jakie są Twoje cele, możesz zdecydować, jakie zasoby są teraz dostępne, czego potrzebujesz, aby zacząć i jak będziesz je dystrybuować. Upewnij się, że chcesz zbadać zarówno programy nauczania online, jak i mieszane, biorąc pod uwagę ich charakter. Na przykład, ile z twoich materiałów jest dostępnych do użytku w Internecie? Jeśli tak, to świetnie. Jeśli nie, skonsultuj się ściśle z ekspertem merytorycznym (MŚP), aby zrozumieć materiał i projektantem instruktażowym (ID), aby przekształcić go w zorganizowane kursy, które są odpowiednie zarówno dla miejsc online, jak i offline. Powinieneś także zastanowić się, czy masz nauczycieli i lokalizacje gotowe do zajęć osobistych, a także budżet na powiązane wydatki i logistyczne know-how, aby poradzić sobie ze wszystkim.

Źródło

Iteruj na podstawie opinii Nawet najskuteczniejsze rozwiązania blended learning nie będą w pełni wykorzystywane, jeśli nie zrozumiesz swoich uczniów. Najlepszy interes Twoich uczniów i Twoje cele wymagają wyczerpania wszystkich możliwych możliwościzbierania informacji zwrotnych i rozwoju.

Słuchaj

Ustal procedury, które ułatwią innym przekazywanie informacji zwrotnych. Ankiety online są świetną metodą osiągnięcia tego celu i będą szczególnie pomocne, jeśli próbujesz uzyskać informacje odbazy uczniów drogi b. Poświęć czas na pytania publiczności podczas wydarzeń osobistych. Prowadząc webinaria na żywo, zapewnij czas na sesję pytań i odpowiedzi na zakończenie.

Na koniec wykorzystaj każdą nową wiedzę, aby udoskonalić swoje podejście. Chcesz zbudować środowisko uczenia się, które jest bezproblemowe, wspiera osiągnięcia wszystkich i ułatwia osiągnięcie celów.

See also  Strategia firmy - definicja, przykłady i korzyści opracowywania skutecznej strategii biznesowej

Korzyści z blended learning dla szkoleń korporacyjnych

Koszty związane ze szkoleniem osobistym, w tym travel, zakwaterowanie i drukowane materiały szkoleniowe, są zmniejszane dzięki nauczaniu mieszanemu. Jeśli chcesz uczyć ludzi na całym świecie, blended learning może ci to ułatwić, ponieważ ma dodatkową zaletę, że pozwala ci to robić na szeroką skalę.

Musisz znaleźć równowagę podczas edukowania pracowników w kontekście biznesowym i wziąć pod uwagę ich inne obowiązki. Modele blended learning wykorzystują kombinację szkoleń online i zadań, aby zapewnić uczniom elastyczność w nauce, gdy jest to dla nich wygodne, oraz większą kontrolę nad ich nauką i rozwojem.

Firmy mogą nagrywać sesje szkoleniowe do późniejszego wykorzystania przy użyciu różnych technik uczenia się online, takich jak seminaria internetowe. Jeśli masz dostęp do LMS, certyfikaty mogą poprawić zaangażowanie studentów,dodając nagrody i trochę przyjaznej rywalizacji do treningu.

Wytyczne dotyczące blended learning

Kiedy twoja klasa utworzy zasady, wyjaśnij im, co one oznaczają. Upewnij się, że wszyscy rozumieją, co oznaczają poszczególne reguły. Jak się wydają i brzmią?

  1. Opracuj wytyczne dotyczące technologii. Nauczyciele powinni mieć wytyczne dotyczące korzystania z technologii.  Poproś uczniów, aby pomogli opracować te wytyczne.  Wytyczne mogą obejmować:
  2. Odwiedzaj tylko zatwierdzone strony internetowe.
  3. Pozostawiaj jedną kartę otwartą na raz.
  4. Drukuj tylko wtedy, gdy masz uprawnienia.
  5. Nigdy nie zmieniaj ustawień bez pozwolenia.
  6. Nigdy nie pobieraj niczego bez zgody nauczyciela.
  7. Upewnij się, że urządzenie jest ładowane każdej nocy.
  8. Konfiguracja klasy. Ułóż swoją klasę tak, aby móc łatwo monitorować urządzenia uczniów, zwłaszcza gdy pracujesz w mini lekcji.
  9. Stwórz rutynę przejścia, a następnie ĆWICZ, ĆWICZ, ĆWICZ! Daj uczniom wyobrażenie o tym, ile czasu pozostało im na każdej stacji i daj im znać, ile czasu pozostało, aby mogli mieć oko na siebie. Po zakończeniu przełączania włączaj i wyłączaj światła. Instruktor, którego widziałem, używał podejścia 1-2-3 jako jednej techniki.
  10. 3 – Na 3 uczniowie idą do swojej stacji
  11. 2 – Na 2 uczniowie wskazują stację, do której mają się udać w następnej kolejności
  12. 1 – Na 1 uczniowie wstają tam, gdzie są

Inna metoda dla naprawdę młodych uczniów:

  • Używanie typowych elementów ułatwiających zarządzanie klasą Dołącz światła dla uczniów, którzy nie współpracują z instruktorem i mają pytania. W rezultacie rozproszenie uwagi i przerwy się skończą. Uczniowie naciskają żarówkę, aby ją włączyć po wykorzystaniu wszystkich dostępnych zasobów i nadal potrzebują instruktora. Dzięki temu instruktor wie, że dziecko potrzebuje pomocy. Można je kupić w sklepach takich jak Dollar Tree za 1,00 USD za żarówkę. Można je nawet wymazać za pomocą markerów suchościeralnych!
  • Wykorzystaj technologię do zarządzania klasą.
  • Daj role swoim uczniom, aby mogli na przykład pomagać innym uczniom w prostych problemach technologicznych.
  • W przypadku awarii technologii przygotuj plan tworzenia kopii zapasowych.
  • Bądź elastyczny. Zmień rzeczy, jeśli coś nie działa. Spróbuj czegoś świeżego lub wyjątkowego. Dowiedz się, co zdaniem uczniów może być skuteczne.
  • Kontrakty studenckie. Twórz kontrakty dla uczniów, aby wziąć odpowiedzialność za swoje zachowanie.  Na przykład można utworzyć umowę na elastyczne siedzenia.  Jeśli uczeń nie odniesie sukcesu przy elastycznych siedzeniach, nauczyciel i uczeń mogą uzgodnić kolejne kroki.
[Ocen: 0 Ilość Ocen: 0]