Niesubordynacja – definicja, przykłady

Definicja niesubordynacji

Niesubordynacja odnosi się do pracownika, który jest całkowicie nieposłuszny lub lekceważący dla przełożonego lub właściciela firmy. Przykłady niesubordynacji obejmują:

  • Odmowa posłuszeństwa poleceniom przełożonego
  • Brak szacunku udowodniony wyższym rangą w formie wulgarnego lub szyderczego języka
  • Bezpośrednie kwestionowanie lub wyśmiewanie wyborów kierownictwa

Ponadto nieposłuszeństwo może oznaczać gesty wraz z niewerbalnymi sygnałami pokazującymi niezadowolenie lub przewracanie oczami.

Niesubordynacja w miejscu pracy

Pracodawcy mogą zająć się niesubordynacją w centrum administracyjnym na różne sposoby, jednak najbardziej bezpośrednim sposobem jest zaatakowanie tego pracownika. Jednak powinieneś zrozumieć, że niesubordynacja jest czymś, co ma miejsce niezależnie od etyki lub koleżeństwa wśród personelu. Zanim odpowiesz niesubordynowanemu pracownikowi, upewnij się, że zdaje sobie sprawę z polityki przedsiębiorstwa dotyczącej zgodności. Sprawdź również, czy personel w dziale zasobów ludzkich jest dobrze zorientowany w precyzyjnych przypadkach zakłóceń pracowniczych.

Podstawowe miejsce sprawy o niesubordynację pracy jest proste: kierownik mówi do A. Pracownik mówi, że nie. To jest niesubordynacja. Dzieje się tak cały czas – czasami przez całkowity bunt, a czasami przez zapomnienie, nierealistyczne oczekiwania przełożonego, a co jakiś czas przez naturalne lenistwo. Jeśli menedżer mówi: “Wykonaj dziś te czterdzieści siedem zadań”, a pracownik wykonuje tylko 35 z nich, nikt nie uważa tego za niesubordynację.

Z reguły, według Society for Human Resources Management, niesubordynacja wymaga 3 spraw:

  • Korporacja oferuje zamówienie.
  • Pracownik rozpoznaje zamówienie.
  • Pracownik odmawia wykonania zamówienia.

Ale w rozsądnej użyteczności, podczas gdy przełożony upomina kogoś za niesubordynację, zwykle jest to skandaliczny scenariusz. Na przykład pracownik, który krzyczy na odmowę wykonania poleceń przed nabywcą, jest o wiele bardziej prawdopodobny do spisania lub w każdym innym przypadku ukarany za niesubordynację, niż ten, który po cichu robi to, co chce.

Innymi słowy, dobrze wychowana niesubordynacja jest bardziej pożądana niż niegrzeczny opór. Poziom tolerancji menedżera na nieposłuszeństwo będzie zależał od ciężkości scenariusza i od tego, czy pracownik powtórzy zachowanie. Jednorazowa cicha odmowa zrobienia czegoś prawdopodobnie zostanie zaakceptowana, podczas gdy powtarzające się głośne odmowy spowodują karę.

See also  Metoda 5 Why OSHA - wyjaśnienie, przyklady

Co nie jest niesubordynacją

Jako firma prawdopodobnie natkniesz się na wyjątkowe czasy konfliktów lub nieporozumień w miejscu pracy:

  • Jeśli pracownik źle zrozumiał jakiekolwiek polecenia i w rezultacie nie wykonał już zadania.
  • Jeśli pracownik angażuje się w osobistą wymianę słowną, przekazując, dlaczego bezpośrednie zamówienie zmieniło się w niezadowolone.

Przykłady, które NIE są niesubordynacją w pracy

Są momenty, w których coś może dodatkowo wydawać się niesubordynacją na pierwszy rzut oka, ale jest w określonym celu autoryzowane (a zatem NIE jest niesubordynacją). Mogą one obejmować warunki, w których:

  • Nierozsądne działanie – Twoje przedsiębiorstwo prosi Cię o coś, co z kilku powodów jest nieistotne
  • Nielegalne – Twoje przedsiębiorstwo prosi Cię o wykonanie czegoś, co zgadzasz się jako nielegalne
  • Nieporozumienie – nie rozumiesz już, o co cię proszą
  • Uchylony – otrzymałeś sprzeczne polecenia kształtujące nadrzędnego członka kierownictwa korporacji

Kiedy wykryć niesubordynację

Możesz dostrzec objawy niesubordynacji, podczas gdy:

  • Pracownik zrozumiał instrukcje, które zostały wydane, ale odmówił podporządkowania się.
  • Niewykonanie lub wręcz odmowa zachowania przedsięwzięcia.

Nie wszystkie elementy mogą być darem w odniesieniu do rozpoznawania nieposłuszeństwa, ale pierwszorzędne jest stosowanie właściwego osądu opartego całkowicie na każdej sytuacji.

6 sposobów, w jaki niesubordynacja w miejscu pracy wpływa na zespoły

Kiedy pracownik nie przestrzega przystępnych zamówień, wpływa to nie tylko na przełożonego. Oto sześć metod, w jaki sposób niesubordynacja wpływa na miejsce pracy

  • Negatywnie wpływa na morale pracowników
  • Może to zaszkodzić zaangażowaniu pracowników
  • Może to powodować rozłamy i nieufność wśród menedżerów i pracowników
  • Może powodować toksyczne środowisko pracy
  • Może to negatywnie wpłynąć na produktywność i wydajność centrum administracyjnego
  • Może to mieć wpływ na typową wydajność organizacji

Przykład niesubordynacji

Pracownik, który angażuje się w nieuzasadnioną obraźliwą komunikację, spada poniżej niesubordynacji. Byłoby jednak odpowiednie, gdyby agresywna postawa zmieniła się w pierwszą przyjętą przez przełożonego lub miała miejsce w osobistej wymianie słownej. Bezpośrednie przekleństwa lub konkurencyjne gesty cielesne muszą być podstawą do natychmiastowego rozwiązania umowy. Dołącz unikalne przykłady niesubordynacji do wszelkich podręczników lub podręczników dla pracowników, które możesz mieć, aby grupa współpracowników rozpoznała, jakich obciążeń nie należy ruszać. Zanim kogoś zwolnisz, postaraj się wyluzować i unikaj zabijania osoby na miejscu, jeśli to możliwe.

See also  Jak motywować pracowników? Lista przykładów

Uwaga: Bądź świadomy, że natychmiastowe zakończenie nie będzie przyjemną odpowiedzią. Dzięki temu upewnij się, że każda odpowiedź zostanie przekroczona od razu i nie jest już opóźniona.

Zdefiniuj niesubordynację

Istnieją trzy dodatki do ustalania, czy pracownik jest niesubordynowany. Po pierwsze, pracownik powinien otrzymać rozkaz lub dyrektywę. 2d polega na tym, że pracownik jest całkowicie świadomy, czego się od niego oczekuje. 0,33 oznacza, że pracownik odmawia wykonania rozkazu lub nie wykonuje projektu. Wiele poleceń i zasad jest określonych w przewodniku pracownika, który każdy musi podpisać po jego otrzymaniu.

Niewykonanie

Jako właściciel firmy zatrudniasz personel, aby zakończyć proces. Jeśli pracownik z pewnością otrzymuje obowiązek i ignoruje polecenie lub odmawia jego wykonania, jest to niewykonanie polecenia. Jeśli pracownik ma jakąś etyczną lub kryminalną sytuację związaną z zamówieniem, powinien sobie z tym poradzić, absolutnie wspominając o swoich obawach w tej sprawie. Pisemny zapis niewykonania i wszelkie usprawiedliwienia pracownika są dodawane do dokumentacji pracownika. Pracownicy mają prawo odmówić wykonania dyrektywy, jeśli naraża ich ona na ryzyko lub konflikt z wyrażonymi problemami etycznymi lub karnymi. Na przykład pracownik huty metali może odmówić wbiegnięcia do młyna, w którym zaczęło się palenisko.

Zastraszanie lub nękanie

Zastraszanie i nękanie musi mieć politykę 0 tolerancji w miejscu pracy. Ludzie muszą czuć się bezpiecznie i stabilnie podczas pracy. Każdy pracownik zastraszający innych, składający się z menedżerów, musi zostać zbadany. Przewodnik dla pracowników powinien również z pewnością określać zakres i protokół zarządzania nękaniem w centrum administracyjnym. Rozpocznij dochodzenie, zrób notatkę w dokumentach pracownika i zdecyduj, czy potrzebny jest dalszy wniosek dyscyplinarny.

Działania konfrontacyjne

Ludzie mają różne oceny. Czasami podwładny nie zgadza się z menedżerem lub szefem. Chociaż nie jest to niesubordynacja sama w sobie, jeśli postać konfrontuje się i nie zgadza z szefem przed absolutnie wszystkimi innymi w grupie, to bierze się pod uwagę niesubordynację. Jeśli osoba jest konfrontacyjna przed rozluźnieniem grupy; Albo kwestionuje autorytet przywódcy, co może skutkować złym morale normalności, to musi pozostać z tyłu zamkniętych drzwi. Konfrontacja dodatkowo polega na zniesławianiu każdej innej osoby, rozpowszechnianiu plotek, które dzielą współpracowników i robieniu nieodpowiednich informacji zwrotnych w normalnych warunkach. Działania konfrontacyjne chcą być udokumentowane, choć wykonalne, aby były świadome w raporcie pracownika do rozważenia dyscyplinarnego.

Obraźliwy język

Powiedzenie przerażającego słowa nie jest niczym niezwykłym wśród dorosłych. Kiedy okropny język jest używany jako normalna część “rozmowy w sklepie” w miejscu pracy lub mówiony prywatnie, nie jest to brane pod uwagę jako niesubordynacja. Nie jest też niesubordynacją, jeśli język jest prowokowany przez przełożonego lub przełożonego. Jeśli jednak wulgarny język jest używany w sposób obraźliwy bez prowokacji, z powodu czegoś, co powiedział lub zrobił przełożony, to jest to niesubordynacja. Ruch musi być cytowany, ale także zwrócić uwagę na ciepło chwili. Jeśli przerodziło się to w jednorazowy wybuch, ten najporęczny chce być wspomniany w aktach. Jeśli tak się stanie, stanie się to podstawą do niesubordynacji.

See also  Portfolio - jak zrobić?

Jak radzić sobie z niesubordynacją po jej wystąpieniu

Bez względu na to, jak dobrym menedżerem jesteś i jak starannie przestrzegasz wskazówek i zasad, od czasu do czasu doświadczysz niesubordynacji. Oto jak radzić sobie z niesubordynowanym pracownikiem.

  • Dokument. Podczas gdy menedżerowie regularnie nie zgłaszają drobnych wykroczeń i czekają, aż wybuchną ekstremalnymi zamieszkami, zanim podejmą ruch, to naraża cię na porażkę. Każde rozwiązanie umowy wymaga ścieżki pracy biurowej – a to może równie dobrze bronić cię w sądzie. Udokumentuj zachowanie, poproś świadków o zeznania i zachowaj całość w odpowiednim dokumencie. Skonsultuj się ze swoim menedżerem HR, aby uzyskać wskazówki w tym wszystkim.
  • Bądź sprawiedliwy. Menedżerowie są ludźmi i ewidentnie decydują się na kilku pracowników zamiast różnych pracowników. Ale jeśli chodzi o niesubordynację, chce być jeden generał. Zanim zdyscyplinujesz jednego z mniej pożądanych pracowników, obróć go, aby go przetestować. Czy nie zapomniałbyś tej niesubordynacji na wypadek, gdyby zrobił to twój pożądany pracownik? Jest to niezbędne do utrzymania wysokiego morale pracowników i budowania wiary w siebie. Uczciwy przełożony jest wspaniały.

Na koniec – bądź świadomy

Niesubordynacja w miejscu pracy jest czymś, co jest, niestety, nieuniknione. Są rzeczy, które możesz zrobić, aby oszczędzić sobie niesubordynowanego zachowania tak dużo, jak to możliwe. Stawianie wyraźnych przeszkód i zwracanie uwagi na pracowników, gdy nie zgadzają się z tobą w jakiejś sprawie, to doskonałe kroki we właściwym kierunku. Jeśli jest zbyt spóźniony na zapobieganie, wymagany jest ruch ok; Zidentyfikuj zachowanie, efekty trudności, plik i – co być może najważniejsze – bądź szczery.

[Ocen: 1 Ilość Ocen: 5]