Trudny klient – kim jest, jak z nim radzić?

Jeśli działasz od dłuższego czasu, możliwe, że spotkałeś się z jednym ze swoich klientów, z którym trudno sobie poradzić. Odmawiają zapłaty, odkładają twoją pracę do tego stopnia, że staje się nieefektywna lub przeszkadza ci w nocy z powodu ich zachowania i traktują cię.

Każda firma budowlana lub handlowa może napotkać trudnych klientów w tym czy innym momencie. Istnieje wiele wskaźników, podanych poniżej, które mogą sygnalizować, że dana osoba może rozwinąć się w kłopotliwego klienta. Jeśli Twój potencjalny lub istniejący klient wykazuje niektóre lub wszystkie z tych czynników, możesz rozważyć możliwą odmowę lub nałożenie opłaty w celu pokrycia “kłopotliwego aspektu”.

Czy ważne jest, aby móc skutecznie radzić sobie z wymagającymi klientami?

Ważne jest, aby móc zarządzać trudnymi klientami, ponieważ właściwa obsługa klienta pomoże utrzymać klientów. Jest to fantastyczna metoda przekształcenia trudnego scenariusza w taki, który jest pozytywny, a także pozwala klientom być obrońcą marki lub usługi ze względu na sposób, w jaki zarządzałeś ich problemami, a także frustracjami. Klienci, którzy są trudni, mogą odejść z pozytywnym wrażeniem po twoich interakcjach, w porównaniu do przeciętnego klienta, który nie był tak zaangażowany w ciebie.

Jak radzisz sobie z trudnym klientem?

W trakcie rozmowy kwalifikacyjnej natknąć się na następujące pytania: “Jak radzisz sobie z trudnymi klientami? ” Albo: “Jak odpowiesz na wściekłego klienta?”. Istnieje wiele pytań, które zadają ankieterzy, a tym, które jest tego typu pytaniem, jest badanie zachowania. Pytania mają na celu określenie sposobu, w jaki radziłeś sobie z problemami w przeszłości, poprzez rzeczywiste sytuacje i wyniki wynikające z ich indywidualnego charakteru, mogą być zaskoczeniem w przypadku, gdy nie jesteśmy przygotowani na odpowiedzi na tego typu pytania. Ten przewodnik zawiera strategie i wskazówki dotyczące reagowania na pytanie “Jak zarządzać nieprzyjaznym klientem?” Obok znajdziesz możliwe rozwiązania.

Typy klientów, z którymi trudno sobie poradzić, prawdopodobnie się spotkają

Są klienci, którzy są wyjątkowo wymagający niż inni. Niektórzy mogą przeżywać trudne dni; Niektórzy wciąż walczą, ponieważ brakuje zrozumienia produktu. Twoim obowiązkiem jest pomóc im w znalezieniu satysfakcjonującego rozwiązania, jednak proces obsługi klienta nie jest uniwersalny. To, co robisz z potrzebami każdego klienta, będzie się różnić.

See also  Strategia rozwoju produktu: kluczowe kroki do sukcesu

Poniżej znajduje się lista niektórych z najtrudniejszych klientów, których możesz spotkać podczas obsługi klienta, oraz rodzaje komunikacji, które obsługują najskuteczniej.

Istnieje kilku problematycznych klientów, których możesz spotkać:

Klient, który jest wściekły

Problem: Niezależnie od wyniku lub scenariusza Zły klient po prostu nie jest zadowolony z wyniku, a wysiłki zmierzające do rozwiązania problemu nie pomagają, a nawet mogą przyczynić się do problemu.

Najlepszy sposób, aby sobie z tym poradzić Jeśli uważasz, że nie jest to właściwe, możesz rozpocząć rozmowę od uznania swoich działań. Możesz rozwiązać problem, rozwiązując wszelkie skargi związane z tematem, który ma zostać rozwiązany. Pamiętaj, aby być zwięzłym, im dłużej zostajesz, tym większe szanse na poruszenie sporów, a także krótszy czas na rozmowę z innymi klientami.

Klient o wymagających potrzebach

Problem Sytuacja: Wymagający klient pochłania mnóstwo energii i czasu, zwykle ze szkodą dla klientów, którzy nie są wymagający. Klient może być mocno związany z usługą lub produktem, który preferuje i nie będzie rozważał alternatyw, nawet jeśli są to te, które są bardziej odpowiednie dla jego wymagań.

Najlepszym sposobem radzenia sobie z tym jest Bądź cierpliwy i mów powoli. cierpliwość. Zwracaj uwagę na obawy swoich klientów, a następnie szybko reaguj na ich obawy. Postaw na prostotę. Odpowiadanie na pytania, aby kupić czas lub odroczyć swoje potrzeby, podczas rozmowy z innymi klientami może nie być popularne.

Klient jest niejasny.

Scenariusz: Klient kontaktuje się z Twoją firmą, nie mając jasnego pojęcia, czego potrzebuje. Możliwe, że mają problemy z wyrażeniem swojego problemu lub mogą nie mieć dokładnego zrozumienia, co mogą zrobić. Kiedy zadajesz pytania w celu głębszego zrozumienia problemu, odpowiedzi nie zawsze są pomocne, ponieważ mogą powodować więcej problemów z zamieszaniem.

Co robić Co robić? : Podobnie jak niezdecydowany klient, powinieneś zabiegać o niejasne i precyzyjne pytania dotyczące jego wymagań. Będą w stanie udzielić ci niezbędnych informacji, aby móc im pomóc. Każde pytanie, które zadasz, powinno mieć na celu zrozumienie przyczyny sprawy, aby nie zostawiać innych klientów w kolejce dłużej, niż jest to konieczne.

Klient, który prosi o zwrot pieniędzy

Scenariusz jest taki, że ten rodzaj klienta jest tak niezadowolony lub niezadowolony z usługi lub produktu, że żąda zwrotu pieniędzy.

See also  SAAS - czym jest, model, przykłady

Co należy zrobić: Każda firma ma swoją określoną politykę zwrotów, a także przepisy dotyczące tego, jakie produkty można zwrócić. Chociaż najskuteczniejszą metodą jest pełny lub częściowy zwrot kosztów w całości lub w części, Twoja firma może również stanowić zachętę do dokonania zakupu. Jeśli oferujesz zwrot pieniędzy, powinieneś dokładnie określić, w jaki sposób został on rozwiązany i kiedy mogą go przewidzieć.

Klient, który jest niezadowolony

Scenariusz Sytuacja jest następująca: pomimo wszelkich starań, aby rozwiązać problem Klient pozostaje niezadowolony z dostarczonego rozwiązania (rozwiązań).

Najlepszy sposób, aby sobie z tym poradzić Jak sobie z tym poradzić: Urażony klient, jak i niezadowolony klient potrzebują takiej samej reakcji. Zacznij od przeprosin, niezależnie od tego, czy uważasz, że jest to właściwe. Przejrzyj oferowane sugestie i spróbuj zasugerować coś innego lub skonsultuj się ze swoimi zasadami, aby zdecydować o najlepszym rozwiązaniu sytuacji. Rozmawiając z nimi, nie dyskredytuj ich skarg lub zmartwień i słuchaj ze zrozumieniem i uwagą na ich obawy.

8 metod radzenia sobie z trudnymi klientami

Istnieje wiele rodzajów klientów, którzy są trudni, następujące strategie są w stanie zatrudnić, aby zapewnić najlepszą obsługę klienta podczas zarządzania trudnymi klientami

Przede wszystkim zwróć uwagę.

Unikaj prób rozmowy z klientem, a nawet kłótni z nim. Klient powinien mieć możliwość zabrania głosu, niezależnie od tego, czy jesteś pewien, że jest on nieprawidłowy i może nie być w stanie podać wszystkich szczegółów. Możesz przewidzieć rzeczy, które powiedzą ci następnym razem. Podczas słuchania wykorzystaj okazję do rozwijania relacji z klientem.

Rozwijaj relacje poprzez empatię.

Jeśli klient staje się głośniejszy, mów cicho, empatycznym głosem. Twój spokojny i opanowany sposób mówienia może przenieść się na nich i pomóc klientowi uspokoić się w spokojnym stanie. Kiedy stawisz czoła problemowi w spokojnej i czystej głowie, bez wpływu na głos lub ton osoby, gniew prawdopodobnie zniknie.

Reaguj tak, jakby Twoi klienci patrzyli na Ciebie.

Spraw, aby wyglądało na to, że rozmawiasz nie tylko z klientem i widzami, którzy oglądają rozmowę. Zmiana perspektywy może dać ci bufor emocji, jeśli jesteś świadkiem, że klient jest agresywny werbalnie i pomoże ci być bardziej jasnym, gdy odpowiadasz. Ponieważ powolny klient może reprezentować negatywną rekomendację, ponieważ prawdopodobnie nadal będzie odsyłał sytuację do potencjalnych klientów; Ta perspektywa pomoże ci spróbować rozwiązać problem w spokojnym podejściu.

See also  Techniki Projekcyjne - Ujawnianie głębokich informacji na temat zachowań konsumentów

Bądź świadomy, kiedy powinieneś się poddać.

Jeśli zdasz sobie sprawę, że zadowolenie zrzędliwego klienta zajmie około dwóch godzin, a być może butelka aspiryny i spowoduje negatywne opinie, najlepiej wybrać wyższą drogę i negocjować na jego korzyść. Daje to więcej czasu na rozwinięcie innych, bardziej udanych relacji z klientami. Pamiętaj, że to spotkanie nie jest typowe, ponieważ masz do czynienia w swoim rodzaju.

Zachowaj spokój.

Jeśli klient przeklina lub słownie cię obraża, weź oddech, a następnie kontynuuj, jakbyś nie słyszał tej osoby. Reakcja sarkastycznym tonem nie pomoże i ma tendencję do eskalacji problemu. Zamiast tego powiedz klientowi, że jesteś tam, aby mu pomóc i zaoferować najlepszą szansę na rozwiązanie problemu. Proste przypomnienie może pomóc uspokoić sytuację.

Nie bierz tego osobiście.

Pamiętaj, aby rozwiązać problem, który jest pod ręką i nie wchodź w osobiste oczy, nawet jeśli klient jest. Pamiętaj, że osoba skarżąca się nie ma z tobą żadnego związku i po prostu wyładowuje swoje niezadowolenie na tobie, jako przedstawicielu twojej firmy. Pamiętaj, aby poprowadzić ich z powrotem do problemu i wyjaśnić, w jaki sposób go rozwiążesz.

Pamiętaj, że komunikujesz się z ludźmi.

Każdy przeżywa ciężki dzień. Być może Twój klient pokłócił się ze współmałżonkiem lub otrzymał rano mandat za wypadek lub doświadczył niedawnej passy szczęścia. To wszystko nam się w jakiś sposób przydarzyło. Być w stanie zrozumieć i poprawić ich życie przyjaznym i kojącym głosem. Poczujesz się świetnie.

Jeśli obiecałeś oddzwanianie, oddzwoń !

Pomyśl o użyciu oprogramowania do zarządzania relacjami z klientami (CRM), które może pomóc w obsłudze klienta i podejmowaniu decyzji biznesowych. Oprogramowanie CRM ma oko na wszystkich Twoich klientów i sposób, w jaki wchodzą w interakcje z Twoją firmą za pośrednictwem każdego kanału komunikacji. Zapoznaj się z najbardziej zalecanymi opcjami naszego oprogramowania CRM.

Podsumowanie

Brak doświadczenia w kontaktach z trudnymi klientami może skutkować niskim morale wśród pracowników, a nawet utratą sprzedaży. Może to również prowadzić do niekorzystnego wizerunku Twojej firmy. Ważne jest, aby zrozumieć, co możesz zrobić, aby skorzystać z nieprzyjemnego spotkania z klientem i poradzić sobie z sytuacją ku zadowoleniu wszystkich. Korzystając z odpowiednich strategii i wskazówek, będziesz gotowy do rozwiązania każdej sytuacji, z którą się spotkasz.

Po ustaleniu klientów, z którymi masz do czynienia, traktuj każdą interakcję z unikalnym podejściem i dostosuj swoje podejście do komunikacji zgodnie z typem klienta, z którym masz do czynienia. Rozważ zmianę perspektywy i postrzegaj każde spotkanie jako szansę na nawiązanie relacji z klientami. Zachowaj zimną krew i profesjonalizm niezależnie od okoliczności, w jakich się znajdujesz. Jeśli grasz dobrze, prawdopodobnie zostaniesz nagrodzony powtarzającym się klientem, a co za tym idzie, uchronisz klientów przed stratą.

[Ocen: 2 Ilość Ocen: 4.5]