Jak motywować pracowników? Lista przykładów

Jak dobrze Twój zespół się zna? Czy kiedykolwiek komunikują się ze sobą w sprawach innych niż projekty robocze?

W niektórych biurach dystans między pracownikami jest namacalny. A, czy to wirtualne dla zdalnych zespołów, czy osobiście, to świetny sposób na nawiązanie więzi. W końcu ludzie w twoim biurze to ci, z którymi spędzisz większość swojego życia. Oprócz działań związanych z łączeniem zespołu, które zwiększają produktywność, równie dobrze możesz lepiej poznać tych ludzi.

Znaczenie zmotywowanych pracowników

Utrzymanie zaangażowania pracowników w misję firmy to coś więcej niż tylko utrzymanie wydajności i produktywności.

Kiedy zespoły i poszczególne osoby tracą motywację, wnoszą mniej z siebie, a firmy mogą przestać iść do przodu. Nowe pomysły zaczynają wysychać, innowacje znikają, kultura zespołu zanika, a morale spada wraz z brakiem zainteresowania celami firmy.

Jak więc odwrócić sytuację, gdy poziom energii spada? Rzućmy okiem na kilka sposobów na zwiększenie wszechstronnego zaangażowania pracownika i sprawienie, by zespoły czuły się doceniane, włączane i wspierane w pracy.

Zastanawiasz się, jak motywować pracowników?

Sekret motywowania pracowników wydaje się polegać przede wszystkim na tym, że dobrze znasz swoje zespoły. W związku z tym dostosuj sposób, w jaki je rozpoznajesz i motywujesz zgodnie z ich konkretnymi preferencjami.

Ostatnie badania dowiodły, że kluczem do motywowania pracowników jest dalekie od koncentrowania się na pieniądzach. Dlatego ważne jest, aby zrozumieć, co musisz zrobić, aby utrzymać zaangażowanie zespołu i skupić się na wspólnym celu. Musisz poświęcić co najmniej tyle samo czasu na budowanie angażującego ekosystemu, co na zatrudnianie nowych osób i motywowanie pracowników.

Co napędza motywację i zaangażowanie pracowników?

Istnieją dwa rodzaje motywacji: zewnętrzna i wewnętrzna. Obietnica zewnętrznej nagrody napędza motywację zewnętrzną, niezależnie od tego, czy jest to nagroda finansowa, czy coś tak prostego, jak werbalna walidacja od menedżera. Z drugiej strony wewnętrzna motywacja pochodzi z wewnątrz. Przykłady obejmują członka zespołu, który spełnia się w swojej pracy lub dokłada wszelkich starań, aby wesprzeć projekt, ponieważ lubi pomagać swoim kolegom z zespołu.

Menedżerowie odgrywają kluczową rolę w komunikowaniu zewnętrznych motywatorów i wyciąganiu wewnętrznych motywatorów z członków zespołu. Menedżerowie mają najbardziej codzienny kontakt z członkami zespołu, szczególnie w środowiskach pracy zdalnej. Liderzy HR mogą zaoferować wskazówki, które pomogą menedżerom rozwinąć umiejętności motywacyjne w zakresie przywództwa. Liderzy zespołów mogą motywować pracowników w wielu codziennych interakcjach, takich jak rozpoznawanie dobrej pracy lub pomaganie im w znalezieniu możliwości rozwoju w firmie.

Jak motywować pracowników do większej produktywności

Jak dobrze Wasz zespół się zna? Czy kiedykolwiek komunikują się ze sobą w sprawach innych niż projekty robocze?

See also  Okresowa ocena pracownika - rodzaje, przykłady i wzór

W niektórych biurach dystans między pracownikami jest namacalny. A, czy to wirtualne dla zdalnych zespołów, czy osobiście, to świetny sposób na nawiązanie więzi. W końcu ludzie w twoim biurze to ci, z którymi spędzisz większość swojego życia. Oprócz działań związanych z łączeniem zespołu, które zwiększają produktywność, równie dobrze możesz lepiej poznać tych świetnych ludzi.

Podaruj karty podarunkowe jako bonus

Każdy uwielbia dostawać darmowe rzeczy. Nie mam statystyk do przytoczenia na ten temat, ale możesz mi wierzyć na słowo. Prosta radość z otrzymania czegoś od kogoś innego bez powodu jest ponadczasową taktyką motywacyjną. To skuteczny sposób, aby Twój pracownik, Twój najcenniejszy zasób, czuł się doceniony i szczęśliwy.

W dzisiejszej kulturze zakupów online, nauki, spotkań towarzyskich, a nawet pracy, e-karty podarunkowe dla pracowników stanowią piękny, przydatny prezent na każdą okazję. Możesz łatwo znaleźć listy online najlepszych kart podarunkowych e-Gift do przekazania w tym roku.

Firmowy happy hour

Jeśli chcesz uszczęśliwić swoich pracowników, czy jest lepszy sposób niż happy hour? Tak, to ulubiona pora dnia. Wreszcie praca jest wykonana i każdy może usiąść do słodkiego, podnieconego doświadczenia wiązania.

To także doskonała okazja, aby poświęcić tę godzinę na specjalną okazję. Możesz udekorować okazję na czyjeś urodziny, święto lub awans pracownika. Picie jest tradycją człowieka pracy od pokoleń.

Praca z gamifikacją

Wszyscy staramy się ciężko pracować i ciężko grać, ale co, jeśli te dwie rzeczy mogą współistnieć? Grywalizacja, dla tych, którzy nigdy o niej nie słyszeli, jest aktem upodobnienia pracy do gry. Menedżerowie mogą to zrobić, zamieniając zadanie w przyjazny konkurs z nagrodami.

Zmierz się ze sobą i przekonaj się, o ile ciężej pracują, gdy stawką jest chwała i nagrody.

Traktuj pracowników z szacunkiem

To może wydawać się oczywiste, ale badania naukowe dowodzą, że okazywanie zespołowi szacunku, na jaki zasługuje, wpływa na wydajność. Możesz zrozumieć, że pracownicy są najcenniejszym zasobem, jaki ma firma, ale celem jest upewnienie się, że wiedzą.

Świetnym sposobem na to jest oferowanie zachęt, uznawanie osiągnięć i częste chwalenie.

Już sama ta metoda może zmotywować 66% pracowników do nierezygnacji z pracy, wynika z badania przeprowadzonego przez Harvard Business Review.

Czas kreatywnego myślenia zespołowego na świeże pomysły

Kluczowym czynnikiem osobistej motywacji jest wynik wysiłku. Zebranie zespołu w celu przeprowadzenia burzy mózgów pokazuje, że firma ceni sobie ich opinie. To motywuje zespół, ponieważ czuje, że przyczynia się do większego obrazu.

Możesz stworzyć innowacyjne pomysły, gdy cały zespół połączy głowy. Jak powiedziała kiedyś Hellen Keller: “Sami możemy zrobić tak niewiele; Razem możemy zrobić tak wiele”.

Promowanie równowagi między życiem zawodowym a prywatnym

Wyznaczanie granic może być trudne dla pracowników, którzy chcą wywrzeć dobre wrażenie na swoich przełożonych. Czasami trudno powiedzieć, kiedy poświęcić ważny czas osobisty na zadania służbowe, a kiedy wyznaczyć granice.

Przypominanie pracownikom o znaczeniu równowagi między życiem zawodowym a prywatnym zwiększa morale i produktywność. Pokazuje, że cenisz ich czas ze względu na ich dobre samopoczucie, oprócz czasu, który otrzymują za pracę. W końcu szczęśliwy pracownik jest dobry.

Rekolekcje firmowe

Rekolekcje firmowe to świetny sposób, aby uczynić życie zawodowe bardziej ekscytującym. To jest bardzo odświeżające – wylecieć ze swoim zespołem do pięknej zagranicznej lokalizacji, gdzie poznajesz się poza czterema ścianami biura.

To doskonała okazja do zbliżenia międzynarodowych lub zdalnych pracowników. Będziesz się dobrze bawić, zbliżając zespół do siebie. Ludzie wrócą z odosobnienia opaleni, odstresowani i gotowi do pracy z nową pasją.

See also  Strategia firmy - definicja, przykłady i korzyści opracowywania skutecznej strategii biznesowej

Nagroda za dodatkowy wysiłek

Czasami najcichszy w pokoju wywiera największy wpływ. Nie pozwól, aby ci konkretni ludzie wpadli przez szczeliny. Aby zmotywować zespół, upewnij się, że nie tylko głodni rozgłosu, poszukujący uwagi osoby zdobywają uznanie. Zwracaj uwagę na wszystkich i nagradzaj tych, którzy wkładają pracę, nawet jeśli nie publikują na LinkedIn po każdym ukończonym zadaniu.

Premia transportowa

Zdalne biura. Słuchaj, nie da się tego obejść, pracownicy mają koszty transportu, aby dotrzeć do pracy każdego ranka. Dla przykładu, tylko około 4% populacji amerykańskiej ma luksus chodzenia do i z pracy. Przy cenie paliwa strzelającego na księżyc, płacenie za transport pracowników sprawi, że pojawienie się rano będzie o wiele bardziej atrakcyjne.

Obiekty gospodarcze, takie jak siłownia

Pokrycie wydatków, którymi każdy musi się zająć, jest ogromnym lekarstwem na stres. Pomyśl o tym, gdyby wszystkie twoje wydatki związane ze stylem życia zostały opłacone bez konieczności zanurzania się w twojej pensji, czy nie byłoby to miłe? Istnieje wiele wydatków, z których możesz zwolnić swoich pracowników. Posiadanie obiektów takich jak siłownia dostępna w miejscu pracy znacznie zwiększa zadowolenie pracowników.

Alternatywnie, spróbuj zapewnić członkostwo w siłowni, a nawet zapłacić koszty mediów za swoje domy. To z pewnością zwiększy motywację pracowników i kulturę pracy.

Przekaż pozytywną opinię

Poklepanie torby to długa droga. Pokaż swoim pracownikom bezpośredni wpływ ich pracy, aby dać im poczucie wartości w miejscu pracy.

Przyjęcia urodzinowe i prezenty

Oto prosty sposób, aby każdy pracownik czuł się doceniony i zauważony raz w roku. Zrób coś specjalnego na urodziny wszystkich.

Pamiętaj, aby śledzić, kiedy są urodziny wszystkich. Kiedy nadejdzie czyjś wyjątkowy dzień, zafunduj wszystkim przyjęcie urodzinowe w pokoju socjalnym na jego cześć. Karta podarunkowa lub mały osobisty upominek wyśle im wiadomość.

Zabierz swojego zwierzaka do pracy

Zwierzęta mogą czasami rozpraszać, ale raz na jakiś czas jest całkowicie w porządku. W rzeczywistości badania pokazują, że posiadanie wesołego psa lub zwierzaka w biurze od czasu do czasu podnosi morale. Redukuje stres, co ogranicza możliwość wypalenia i samotności.  Pies biurowy jest najlepszym przyjacielem człowieka i skutecznym motywatorem.

Zaopatrz biuro w przekąski i dobrą kawę

Ludzie, podobnie jak samochody, samoloty i łodzie, potrzebują paliwa do pracy. Podjadanie w pracy zapewnia zdrowy poziom cukru we krwi, aby zwiększyć wydajność. Szczególnie wysokobłonnikowe i wysokobiałkowe przekąski, które stale utrzymują wysoki poziom cukru we krwi przez cały dzień.

Firmowe akcesoria mogą reprezentować twoją markę

Kiedy pracownicy są dumni z tego, gdzie pracują, motywacja jest najwyższa. Czy jest lepszy sposób na pokazanie swojej korporacyjnej dumy niż korzystanie z akcesorów z logiem firmy? Możesz użyć czapek, plecaków, butelek z wodą, kubków, fidget spinnerów, zszywaczy lub czegokolwiek chcesz. Podnieś dumę zespołu markowymi gadżetami.

Pakiety powitalne

Pakiet powitalny dla nowych pracowników sprawia, że czują się mile widziani i akceptowani. Tworzy środowisko nowego początku, które zawsze jest motywujące. Pakiet powitalny może zawierać przydatne przedmioty na biurku, takie jak klawiatura i mysz, kalendarz, plecak i wszystko inne. Liczy się przede wszystkim myśl.

Prezenty świąteczne

Firmy kochają wakacje tak samo, jeśli nie bardziej niż reszta z nas. Kiedy radość jest w powietrzu, a ludzie świętują z przyjaciółmi i bliskimi, firmy rozpoczynają promocje. To idealna pora roku na szerzenie radości i dawanie prezentów.

Coś z marką Twojej firmy to świetny prezent. Spersonalizowane są doskonałym przykładem czegoś, co Twój pracownik pokocha, co jest markowe.

Stojące biurka

Masz dość siedzenia przy biurku przez cały dzień i wpatrywania się w komputer? To złe dla twoich pleców, oczu i motywacji. Aby odwrócić te efekty, spróbuj użyć stojącego biurka przez kilka godzin. Nie tylko pomaga w postawie i bólu pleców, ale także spala kalorie podczas pracy.

See also  Paraliż Analityczny - jak wywiera wpływ na życie?

Dzięki temu pracownicy będą szczęśliwsi, zdrowsi i bardziej zmotywowani.

Krótka drzemka

Wystarczająca ilość snu jest wyzwaniem dla prawie każdego. Według National Institutes of Health około 70 milionów Amerykanów ma przewlekłe zaburzenia snu. Drzemki lub kapsuły do spania to poręczne kapsuły, które tworzą ciemne, ciche otoczenie do spania. Pracownicy mogą wejść do tych kapsuł, ustawić timer, aby je obudzić, i zdrzemnąć się przez pożądany czas.

Piloci NASA również używają tej techniki. Po 20-minutowej drzemce mogą być nawet o 34% bardziej czujne i o 16% szybsze od czasu reakcji.

15 korzyści z wysokiej motywacji pracowników

Jak motywować pracowników?

Jest to jeden z największych problemów wśród organizacji na całym świecie.

Bez względu na to, jak duża lub mała jest firma, motywacja pracowników jest zawsze jednym z największych celów pracodawców. Oto podpowiedź: wszystko sprowadza się do kultury firmy (w tym wartości), którą rozwijasz.

Jest to szczególnie prawdziwe w świecie, w którym Millenialsi stanowią największą część dzisiejszej siły roboczej. Wszyscy zdajemy sobie sprawę z tego, jak wymagający potrafią być Millenialsi, a większość pracodawców jest świadoma swoich nowych oczekiwań, próśb i potrzeb.

Jednak pracodawcy muszą nauczyć się dostosowywać, ponieważ korzyści z wysokiej motywacji pracowników są liczne.

Zanim przejdziemy do sekcji o tym, jak motywować pracowników, ważne jest, aby zrozumieć korzyści płynące z posiadania wysoce zmotywowanych pracowników.

W porównaniu do pracowników niezmotywowanych, zmotywowani pracownicy:

Lepiej radzą sobie z niepewnością

Ponieważ zmotywowani pracownicy są znacznie bardziej zaangażowani, są również bardziej pewni siebie w tym, co robią. Dzięki temu wiedzą, jak reagować w trudnych sytuacjach.

Są lepszymi rozwiązywaczami problemów

Umiejętności rozwiązywania problemów są czymś, czego większość pracodawców szuka u swoich pracowników. Jeśli masz pracowników, którzy są zmotywowani, będą również ciężej pracować, aby rozwiązać problemy i wyzwania.

Są bardziej innowacyjni i kreatywni

Kiedy pracownicy są zmotywowani i zaangażowani, myślą o innowacyjnych pomysłach, które mogą pomóc zoptymalizować wydajność biznesową.

Są proaktywni

Zmotywowani pracownicy proaktywnie poszukują nowych rozwiązań, aby wyeliminować wyzwania i osiągnąć cele. Nie czekają na informacje zwrotne i często oceniają własną pracę.

Są bardziej produktywne

Większa motywacja i zaangażowanie często prowadzą do większej produktywności. Dlatego firmy zatrudniające zmotywowanych pracowników są często bardziej produktywne niż inne. Badania Hay Group dotyczące motywacji pracowników dowiodły, że biura z zaangażowanymi pracownikami są o 43% bardziej produktywne.

Lepsze zrozumienie celów firmy

Zmotywowani pracownicy chcą zrozumieć, w jaki sposób ich praca przyczynia się do ogólnego sukcesu firmy. Dlatego zawsze chcą zrozumieć, jaka jest misja, wizja i cele firmy.

Dążą do osiągnięcia własnych celów

Rozumiejąc cele firmy, zmotywowani pracownicy doskonale rozumieją i osiągają własne cele.

Pracuj nad osiągnięciem celów firmy

Oprócz ciężkiej pracy, aby osiągnąć własne cele, zmotywowani pracownicy dbają również o osiągnięcie celów zespołowych i firmowych.

Są bardziej zorientowani na klienta

Niezależnie od tego, czy działasz w branży B2B, czy B2C, bardziej zaangażowani pracownicy zawsze będą dbać o zadowolenie klienta.

Zostaną z firmą dłużej

Fluktuacja jest jednym z największych problemów siły roboczej. Firmy z zaangażowanymi pracownikami mają o 87% wyższy wskaźnik retencji pracowników.

Są bardziej elastyczni i otwarci na zmiany

Zwinność to coś, co każdy pracodawca stara się osiągnąć. Pracownicy o wyższych wskaźnikach motywacji są bardziej otwarci na zmiany i są bardziej skłonni do zwinnego sposobu pracy.

Są lepszymi graczami zespołowymi

Ponieważ większość zmotywowanych pracowników kieruje się celami i zadaniami firmy, częściej są graczami zespołowymi niż solo.

Mają dobry wpływ na innych pracowników

Niezaangażowani pracownicy często mają negatywny wpływ na innych. Ponadto ich negatywność może stworzyć niezdrową kulturę firmy.

Zwykle są zdrowsze

Raport na temat kosztów finansowych wycofania się pracowników wykazał, że firmy o niskim zaangażowaniu pracowników zgłaszają o 62% więcej wypadków niż te o wysokim zaangażowaniu.

Są ambasadorami marki

Zmotywowani pracownicy są często emocjonalnie związani ze swoimi firmami. Co więcej, pracownicy związani emocjonalnie są 3 razy bardziej skłonni do zostania ambasadorami marki. Przekształcenie pracowników w ambasadorów marki może pomóc w zwiększeniu świadomości, sprzedaży i przyciągnięciu talentów do firmy.

[Ocen: 1 Ilość Ocen: 5]